خبرگزاری کار ایران

قهرمان جهانی رشته فوتبال نمایشی مطرح کرد:

ورزشکاران رشته فوتبال نمایشی ایران چشم‌انتظار برگزاری مسابقات ویژه

قهرمان ایرانی در مسابقات جهانی رشته فوتبال نمایشی گفت: از مسئولان درخواست می‌کنم مقدمات برگزاری یک مسابقه خوب در زمینه رشته فوتبال نمایشی در کشور را فراهم کنند تا ورزشکاران داخلی در این رشته بتوانند خود را نشان دهند.

به گزارش ایلنا، محمد اکبری قهرمان جهانی رشته فوتبال نمایشی اظهار کرد: 23 سال دارم و در حال حاضر  هشت سال است که به صورت  حرفه ای فوتبال نمایشی را انجام می‌دهم.

وی با اشاره به قهرمانی‌های مختلفی که طی سال‌های 2013 تا 2017 کسب کرده‌ است گفت: از سال 2013 تا 2017 به مدت چهار سال پی در پی است که همواره در رشته فوتبال نمایشی در ایران مقام نخست کشوری هستم، در سال 2014 در مسابقات کشور مالزی مقاوم دوم آسیا و در سال 2015 در مسابقات چین قهرمانی جهان را به دست آوردم.

قهرمان جهانی رشته فوتبال نمایشی اضافه کرد: در حال حاضر برنامه‌ها‌ و مسابقات مختلفی در چند کشورهای دارم که مهمترین آن مسابقه جهانی مسابقه «سوپر بال» است که هر سال در جمهوری چک برگزار می‌شود و یک ماه دیگر عازم این مسابقه می‌شوم.

 اکبری با بیان اینکه این رشته درآمد خاصی ندارد عنوان کرد: تنها راه درآمد این رشته را می‌توان برگزاری کلاس‌های آموزشی و شرکت در جلسات مختلف داخلی و خارجی دانست؛ از جمله برنامه‌ای که مرتبا هر چند ماه یکبار من را دعوت می‌کند برنامه‌ گروه ورزشی تاپ‌رایدر است.

وی اذعان کرد: رشته فوتبال نمایشی با عنوان جهانی «فری استایل فوتبال» هنوز در کشور ایران جا نیفتاده است و هر کجا مسابقه‌ای در این زمینه در ایران برگزار می‌شود خصوصی است و زیر نظر جایی صورت نمی‌گیرد ولی در کشورهای اروپایی فدراسیون دارد که فدراسیون آن در لندن است و هر ساله مسابقات جهانی و آسیایی در این رشته برگزار می‌شود.

قهرمان جهانی رشته فوتبال نمایشی ادامه داد: مسابقات در این رشته به صورت انفرادی صورت می‌گیرد یعنی تک به تک و هر فرد به مدت سه دقیقه مسابقه می‌دهد، بر اساس خلاقیت، استایل، کنترل و ... داوران رأی خود را درباره بازیکنان صادر می‌کنند و بازندگان از بازی حذف می‌شوند.

اکبری با بیان اینکه استقبال مردمی از این رشته ورزشی عالی است افزود: تعداد تماشاچیان این رشته ورزشی بسیار زیاد است ولی این ورزش حمایت نمی‌شود، از مسؤولان درخواست می‌کنم مقدمات برگزاری یک مسابقه خوب در این زمینه در کشور را فراهم کنند تا کسانی که در این رشته در حال تمرین هستند بتوانند در این عرصه خود را نشان دهند.

وی با اشاره به گروه ورزشی تاپ‌رایدر درباره همکاری خود با این گروه گفت: تاپ‌رایدر تیمی است که به فری استایلرها بها می‌دهد، این گروه هر چند ماه یکبار در شهرهای مختلف ایران برنامه اجرایی دارد و من در بخش فوتبال نمایشی حدود یک سال است که با این گروه همکاری می‌کنم.

کد خبر : ۵۰۶۵۴۹