خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی کرمان خبرداد:

حضور نیروهای داعش در کرمان شایعه است/ انهدام 10 باند خرید و فروش مواد مخدر در استان

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۰۳۰

فرمانده انتظامی استان کرمان شایعه حضور نیروهای تکفیری داعش در این استان را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، سردار «رضا بنی‌اسدی‌فر» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یک فرد وابسته به گروهک تروریستی داعش که مدت‌ها قبل از شهرستان در حال عبور بود، توسط اداره اطلاعات دستگیر شد و باید به جرأت گفت که هیچ موردی از حضور داعش در استان کرمان نداشته‌ایم و متأسفانه شایعات زیادی در فضاهای مجازی منتشر شد که اصلاً چنین مواردی در استان وجود نداشته است.

وی با بیان این مطلب که 2130 فقره جرحی و 38 فقره فوتی در سه ماهه نخست امسال را در سطح استان شاهد بودیم، اظهار کرد: مجموع تصادفات استان در سه ماه سال جاری 214 فقره بوده است که کشته‌شدگان با افزایش 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 250 مورد رسیده است.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: بیش از 77 درصد تصادفات در درون‌شهرها و 22 درصد در جاده‌های استان رخ داده است، ضمن آن‌که 15 درصد متوفیان در شهرها و 84 درصد در تصادفات جاده‌ای بوده است.
 
وی به کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال اشاره و خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال 29 هزار کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر داشته‌ایم که 31 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته، ضمن آن‌ که 10 باند خرید و فروش مواد مخدر نیز در سطح استان در این مدت منهدم شده است.
 
بنی‌اسدی‌فر از عدم تغییر سرقت‌های عادی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: 67 درصد سرقت‌ها را در سال جاری کشف کرده‌ایم ضمن آن‌که در این راستا با کاهش 61 درصد سرقت‌های مسلحانه، کاهش 11 درصدی سرقت منزل، کاهش 13 درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش یک درصدی سرقت اتومبیل و کاهش 8 درصدی آدم‌ربایی روبرو بوده‌ایم.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان از کاهش 12 درصدی مجموع سرقت‌های استان خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه در بحث قتل‌ها با افزیش 12 درصدی در استان روبرو بوده‌ایم و باید تأکید کنیم که هیچ کدام از قتل‌های استان جنبه امنیتی نداشته‌اند.
 
وی به جرایم فضای‌مجازی در سه ماهه نخست سال پرداخت و تصریح کرد: در این مدت شاهد افزایش 42 درصد وقوع جرائم فضای مجازی بودیم که 32 درصد این جرائم کشف شده است.
 
بنی‌اسدی‌فر به اولویت‌های جرائم فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: اولویت نخست جرایم سایبری برداشت غیرمجاز اینترنتی است که 29 درصد جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است و پس از آن کلاهبرداری اینترنتی بوده که 18 درصد جرائم فضای مجازی در این خصوص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز