خبرگزاری کار ایران

فیروزی عنوان کرد:

نسخه توسعه کردستان در سال‌های گذشته محقق نشد/ پیشنهاد تدوین تاریخ شفاهی استان

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۵۵

معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری کردستان در سال‌های بعد از انقلاب به ویژه از دهه 70 به بعد نسخه‌های‌مختلفی برای توسعه استان‌تجویز شد اما چون مکتوب نشد به نتیجه مطلوب نرسید.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی در دیدار با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اظهار داشت: تدوین تاریخ شفاهی استان راهی است برای اینکه تجربه‌ها دوباره تکرار نشوند و در آینده دوباره از صفر شروع نکنیم.  

وی در این خصوص گفت: در سال های بعد از انقلاب به ویژه از دهه 70 به بعد نسخه های مختلفی برای توسعه استان تجویز شد اما چون مکتوب نشد به نتیجه مطلوب نرسید.

فیروزی در ادامه پیشنهاد کرد تدوین تاریخ شفاهی کردستان از استانداران و رجال مذهبی استان آغاز شود تا مشوقی باشد برای همکاری سایر کسانی که تاریخ استان را در ذهن دارند.  

وی همچنین از تلاش های این مرکز در راستای جمع آوری اسناد مکتوب باارزش موجود در دستگاه های دولتی یا نزد مردم، قدردانی کرد و افزود: شرایط نگهداری از آنها، در همه خانه‌ها یا ادارات فراهم نیست و بهترین راه حفظ و نگهداری از این اسناد که شناسنامه کشور محسوب می شوند، جمع آوری یا اهداء آن توسط خود مردم به این مرکز است.

شایان ذکر است در این دیدار از کتابدار جوان کتابخانه روستای سردوش مریوان که به منظور تاکید بر اهمیت کتاب و ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، مراسم ازدواج خود را در محل کتابخانه روستا برگزار کرده بود، با اهداء هدیه و لوح تقدیر به امضای سرکار خانم دکتر بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی، تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز