خبرگزاری کار ایران

با هدف پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی؛

3 استان‌کشور از خدمات جامع‌بهزیستی بهره‌مند می‌شوند/ 30 شهرستان محروم کشور در نوبت بعدی

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۰۵۶

سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در 30 شهرستان محروم و 120 منطقه حاشیه ای کشور از جمله در مشهد خبر داد.

به گزارش ایلنا معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در مناطق محروم و حاشیه نشین کشور در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

به گفته حبیب‌الله مسعودی فرید در کمیته محرومیت‌زدایی وزارت کشور بر اساس اولویت‌های ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور قرار است  تا پایان سال جاری مراکز جامع خدمات بهزیستی در مناطق محروم و حاشیه‌ کشور راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 30 شهرستان به عنوان محروم‌ترین نقاط ایران شناسایی شده‌اند که برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در آنها ارائه کرده‌ایم و در گام بعدی اجرای این طرح نیز این مراکز جامع در 120 منطقه حاشیه‌نشین کل کشور راه‌اندازی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه گفت: تاکنون یک مرکز جامع خدمات بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان و یک مرکز در حاشیه شهر مشهد با توجه به افزایش شدید حاشیه‌نشینی در اطراف مشهد مقدس راه‌اندازی کرده‌ایم و به زودی سه مرکز در استان‌های کرمان، کرمانشاه و خوزستان راه‌اندازی خواهد شد.

فرید ادامه داد: گام اول این طرح راه‌اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در 30 شهرستان محروم کشور است اما در گام بعدی با همکاری بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی 120 منطقه حاشیه‌نشین کشور شناسایی شده‌اند که این مراکز به صورت تدریجی در آنها راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال جاری این مراکز در 30 شهرستان افتتاح می‌شوند،گفت: در این مراکز خدمات اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی، ارائه تسهیلات مشاغل خرد خانگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ارائه یک وعده غذایی گرم به کودکان، ساماندهی معلولیت‌ها و ... ارائه خواهد شد.

طبق برآوردهای اولیه هر یک از مراکز جامع خدمات بهزیستی ظرفیت ارائه خدمت به 10 هزار نفر را دارد، این در حالی است که طبق برآوردهای اولیه این مراکز سالانه حداقل 500 میلیون تومان هزینه دارند که تلاش می شود  تا از منابع داخلی سازمان بهزیستی جهت راه‌اندازی این مراکز استفاده کنیم.

به گفته این مقام مسئول افزایش اعتبار این مراکز یک نیاز ضروری است زیرا با افزایش اعتبار کیفیت خدمات ارائه شده نیز ارتقاء می یابد./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز