خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

مسائل حوزه زنان نیازمند برجامی دیگر است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۸۶۲

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان فارس در خصوص حضور زنان در رده‌های بالای مدیریتی گفت: رئیس‌جمهور محترم باید با برجامی دیگر، این بار در حوزه زنان این گره کور را هم بگشاید و به این پیش داوری‌ها و نگاه‌های محدودکننده پایان بخشد .

جمیله کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور زنان در کابینه دوازدهم گفت: در جامعه ما زنان بی‌شماری وجود دارند که هم به‌لحاظ دانش و هم از نظر توانمندی و شخصیت اجتماعی در جایگاهی هستند که مورد وثوق مردم بوده و در آزمون‌های سخت سیاسی و کاری در کنار مردان جامعه ایستادند و شایستگی خود را اثبات کرده‌اند.

وی افزود: ۴۰ سال از عمر انقلاب می‌گذرد و متأسفانه همچنان در حوزه زنان خوب سخن گفتن و بد عمل کردن را تجربه می‌کنیم.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس ضمن تأکید بر اهمیت چابک‌سازی، جوان‌گرایی و حضور پررنگ زنان در رأس وزارتخانه‌ها در کابینه جدید، خاطرنشان کرد: مجدداً خواستاریم کابینه دوم دکتر روحانی با تغییرات اساسی همراه باشد و گزینه‌های احتمالی برای تصدی مقام وزارت وزارتخانه‌ها و همچنین معاونان رئیس‌جمهور صرفاً مردانه نباشد و دور از نگاه تک‌جنسیتی و براساس شایسته سالاری شکل گیرد؛ یقین داریم که شایسته سالاری بستر عدالت جنسیتی را در جامعه فراهم کرده و دریچه توسعه همه‌جانبه و پیشرفت را به روی کشور خواهد گشود .

وی با اشاره به صحبت‌های شنبه شب رئیس‌جمهور در جمع فعالان حوزه زنان و خانواده گفت: نبود زنان توانمند، دانش‌آموخته و مجرب نیست که راه را برای ورود زنان به میدان مدیریت ارشد کشور بسته است، بلکه محدودیت‌هایی است که زاییده مجموعه‌ای پیش‌داوری‌ها و نگاه‌های بسته و محدود‌کننده است. از دکتر روحانی تقاضا داریم همانطور که در همه امور مهم کشور تاکنون با تدبیر و درایت و برنامه و نگاه خوشبینانه تلاش کرده‌اند تا گره‌های کور را یکی بعد از دیگری بگشایند و بستر تحقق چشم‌انداز ٢٠ ساله را فراهم کنند، به موضوع مشارکت نمایندگان نیمی از جمعیت در فرآیند اجرایی کشور نگاهی جدی‌تر داشته باشند.

کریمی مهم‌ترین رکن در اهمیت دادن به زنان را اعتماد به آن‌ها دانست و عنوان کرد: باید تأکید کنیم که زنان توانمند می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای احراز مقام وزارت در وزارتخانه‌هایی همچون بهداشت و درمان، علوم و تحقیقات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش، رفاه، کار و امور اجتماعی، آموزش و پرورش، سازمان ملی جوانان و حتی در حوزه‌های صنعت، گردشگری و میراث فرهنگی باشند.

وی حضور زنان موفق را در جامعه انکارناشدنی خواند و درخصوص حضور زنان فارس در رده‌های مدیریتی ارشد و میانی گفت: با زنانی در جامعه مواجهیم که عملکردشان از چشم مسئولان و مردم پنهان نیست. این افراد چهره‌هایی شناخته‌شده در کشور به شمار می‌روند و در فارس نیز به‌دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و وجود نیروهای مجرب در آموزش‌وپرورش و برخورداری از چهره‌های خلاق و کارآزموده در حوزه صنعت و عرصه‌های‌سیاسی، از زنانی توانمند برخورداریم  که می‌توان از وجودشان در ادارات کل و مجموعه استانداری و حتی به‌عنوان فرماندار کمک گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز