خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری:

چهارمحال وبختیاری در زمینه طلاق رتبه 30 کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۳۳

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال وبختیاری در زمینه طلاق جز استان 30 در کشور است.

به گزارش ایلنا، عبدالله موسوی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مراکز مشاوره زوجین در 9 شهرستان استان و دادگاه‌های بخش، جهت مشاوره و مصالحه راه‌اندازی شده است.

موسوی با بیان اینکه 27 هزار و 886 پرونده در دادگستری استان مربوط به سال گذشته بوده است افزود: در یک سال اخیر 140 هزار و 467 پرونده در دادگاه‌های این استان مختومه شده است.

وی خاطر نشان کرد: توهین به افراد، ضرب و جرح عمدی، سرقت‌های مستوجب تعزیر، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی براثر تصادفات رانندگی و پرونده‌های حقوقی در زمینه تامین خواسته، مطالبه خسارات، دادرسی مطالبه وجه، اعصار از پرداخت داد رسی، مطالبه وجه چک و مطالبه خسارات تاخیر و طلب بیشترین پرونده‌های کیفری در دادسراها و دادگاههای استان  بوده است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: هم اینک 171 قاضی در دادگاه‌های استان فعال هستند، که 65 درصد کمتر از چارت سازمانی در دادگاه‌ها و دادسراهای استان مشغول به  فعالیت هستند.

موسوی با اشاره به برگزاری انتخابات گذشته افزود: به منظور برگزاری انتخابات سالم کمیته پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان تشکیل شد که در این کمیته به تخلفات انتخاباتی رسیدگی شد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل پرونده‌های مختلف در زمینه زمین‌خواری گفت: هم اینک 10 پرونده زمین خواری در حاشیه زاینده رود تشکیل و به این افراد مورد نظر تذکر داده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه این پرونده‌ها مختومه و زمین‌ها آزاد شود.

همچنین در این نشست مدیرکل بازرسی چهارمحال وبختیاری نیز گفت: در سال گذشته در استان 140 پرونده عمومی براساس گزارشات مردمی و حضور بازرسان در دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد که گزارش تمام این پرونده ها تکمیل شده است.

سید محمد مهدی طباطبایی مهریزی  نظارت بر معاملات از جمله مناقصات و مزایده‌ها را مهم خواند و افزود: در این مدت 696 معامله مناقصه و مزایده در استان برگزار شد که سازمان بازرسی در 97 درصد این جلسات حضور داشته و 44 مورد لغویا تحدید شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این معاملات  چهار هزار و 755 میلیون ریال است خاطر نشان کرد: در این مدت در زمینه پیشگیری از تضییع حقوق بیت‌المال، بازگشت وجوه به حساب خزانه پیگیری جهت مالیات‌های معوق و وصول مطالبات سایر دستگاه‌ها بیش از 165 میلیارد و 477 میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز