خبرگزاری کار ایران

همزمان با تهران در سایر شهرهای کشور نیز آغاز شد

برگزاری روز جهانی قدس در استان‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۶۵۷

امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بسیاری از مردم ایران با حضور در راهپیمایی روز قدس باردیگر همبستگی خود را در حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با صهیونیسم اعلام کردند.

  به گزارش ایلنا ، روز جهانی قدس در جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا روز جهانی قدس نماد وحدت و اراده ملت‌های مسلمان دنیا برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس است. امام خمینی (ره) در روز 16 مرداد سال 1358 با هدف انسجام مسلمانان جهان،در پیامی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعیین کردند و عموم مسلمانان را به همبستگی در این روز بزرگ فراخواندند.

در پیام بنیانگذار جمهوری اسلامی به همین مناسبت آمده است: «روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد امت اسلامی درحمایت از فلسطین، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک امت اسلامی و معطوف‌ سازی نگاه‌ها به آن و روشنگری پیوند آمریکا، وهابیت و صهیونیسم و پیوستگی و همدستی کاخ سفید، آل‌ سعود و صهیونیست‌ها در ایجاد تفرقه در جهان اسلام از اهداف برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس است».

 در راهپیمایی امروز دو م تیرماه جاری نیز  ، همه مردم در سایه همدلی و همراهی، حماسه دیگری را  را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خلق کردند .حماسه ای که بخش هایی از آن در گزارش  زیر از  راهپیمایی روز جهانی قدس در استانها آمده است.

شهرستان های تهران

به گزارش  خبرنگار ایلنا  از شهر‌ستان‌های استان تهران ، مراسم راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از صبح امروز با شعار الله‌اکبر و حضور اقشار مختلف مردم    آغاز شد.   راهپیمایان در شهرستان‌‌های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، شهرقدس، اسلامشهر، شهریار، ملارد، دماوند، پردیس و فیروزکوه مانند سال‌های گذشته با حضور خود  حماسه‌ای دیگر آفریدند.

البرز

در استان البرز  و در همسایگی پایتخت مردم پرشور کرج  با حضور در خیابان ها با سردادن شعارهایی علیه صهیونیسم جهانی و حامیان منطقه ای و غربی آنان بر زنده بودن موضوع فلسطین و قدس شریف تاکید می کنند.  حجت الاسلام  محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس سابق مجلس  نیز در جمع راهپیمایان کرج سخنرانی کرد.

قم

راهپیمایی باشکوه و وحدت بخش روز جهانی قدس، روز نمایش وحدت و اقتدار جهان اسلام در مبارزه با صهیونیزم جهانی، با حضور مردم   همیشه در صحنه شهر مقدس قم، از میدان آستانه به سمت مصلای قدس، میعادگاه نماز جمعه نیز آغاز شد. 

مراجع عظام تقلید، علما، استادان، فضلا، طلبه های حوزه های علمیه، مسئولان، قشرهای مختلف مردم، نیروهای نظامی و انتظامی و طلبه های خارجی با شوری خاص و وصف ناپذیری در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور دارند.

سیستان و بلوچستان

راهپیمایی روز قدس با حضور پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در 50 نقطه استان با فریاد مرگ بر صهیونیسم آغاز شد.

مردم قهرمان و همیشه در صحنه استان سیستان و بلوچستان همانند گذشته با شور و شوق فراوان از ساعت 10 صبح در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور دارند و از میدان آزادی به سمت تقاطع خیابان آزادی و مصلی قدس در حال حرکت هستند و با سردادن شعارهایی با مضامین استکبارستیزی، دفاع از مظلومان عالم و حمایت همه جانبه از رهبر معظم انقلاب، هم صدا با ملت ایران حضور پرشور خود را به نمایش گذاشتند.

فارس

راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نماد همبستگی مردم فارس با مردم مظلوم فلسطین با حضور مردم روزه دار و ولایت مدار در بیش از 90 نقطه استان فارس آغاز شد.با توجه به شرایط حساس کنونی منطقه بار دیگر مردم استان فارس به ویژه زنان، جوانان و نوجوانان در راهپیمایی روز جهانی قدس، از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند و به ندای عدالت خواهی لبیک گفتند.

این راهپیمایی در شیراز از میدان امام حسین(ع) به عنوان محل تجمع آغاز شده و تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادامه می یابد و مردم با اجتماع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به سخنان سخنران روز قدس گوش فرا دادند  و در نهایت راهپیمایی به برگزاری نماز جمعه منتهی شد.

 برگزاری روز جهانی قدس در استان‌های کشور

خراسان رضوی

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشوردر 120 نقطه استان خراسان رضوی در حال برگزاری است. روزه داران زائر و مجاور بارگاه منور امام رضا (ع) در مشهد مقدس از میدان 15 خرداد این شهر به سمت حرم رضوی در حال حرکت هستند .

کردستان

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شهرستان های مختلف استان کردستان نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

اقشار مختلف مردم سنندج نیز مانند سایر هموطنان خود از جمله بازاریان و کسبه، فرهنگیان، روحانیان، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان، دانش آموزان، مردان و زنان و پیر و جوان همه و همه در این راهپیمایی حضوری گسترده دارند.

تعدادی از والدین سنندجی فرزندان خردسال خود را در راهپیمایی روز قدس همراه خود آورده اند تا با این حرکت نشان دهند که ملت مسلمان در هر سن و موقعیتی باشد از آرمان های ملت فلسطین دفاع می کند.

اردبیل

مر دم انقلابی و روزه دار در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد ، بیله سوار ، گرمی ، نمین ، نیر ، سرعین ، کوثر و خلخال در حمایت از از مظلومان فلسطینی و تاکید بر ادامه مبارزه با استکبار و نژادپرستی راهپیمایی باشکوه خود را از مکان های تعیین شده شروع ودر خیابان ها به حرکت درآمدند.

  شعارهایˈ مرگ بر اسراییل ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر صهیونیسم ، قدس قدس آزادباید گردد و ... از جمله شعارهای  مردم اردبیل در این راهپیمایی است.

کهگیلویه و بویراحمد

قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و روزه دار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مسئولان اجرایی استان حضور گسترده و پرشوری در این راهپیمایی دارند.

شرکت کنندگان با سر دادن شعارهایی حمایت قاطع خود از ملت مظلوم فلسطین و انزجار شدید قلبی از جنایت های  رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها و دیگر مسلمانان جهان را اعلام و نشان می دهند.

یزد

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور مردم همیشه در صحنه استان یزد در 78 نقطه این استان در حال برگزاری است.

راهپیمایی روز قدس در شهر یزد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم ولایتمدار و با قرائت زیارت آل یاسین و توسل به حضرت حجت (عج) از میدان شهید بهشتی این شهر آغاز شده است.

گزارش های رسیده از دیگر شهرستانها و مناطق این استان حاکیست راهپیمایی روز قدس با شکوه خاصی در این مناطق آغاز شده است.

گلستان

راهپیمایی روز جهانی قدس در بیشتر شهرهای استان گلستان نیز ادامه دارد  و مردم روزه‌دار این شهرها با حضور در مسیرهای تعیین شده، در حال راهپیمایی و سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل هستند. مردم   گلستان با زبان با شور و نشاطی   به خیابان‌ها آمده‌اند تا با سردادن شعارهای مرگ بر رژیم اشغالگر قدس و همپیمانان‌شان، با این ملت بی‌دفاع و مقاوم ابراز همدردی کنند.   

به گزارش خبرنگار ایلنا این مراسم  در شهر گرگان، مرکز استان گلستان از میدان شهرداری به سمت چهارراه میدان آغاز شده  و به سوی مصلی نمازجمعه پایان ادامه دارد.

 اصفهان

 امروز مردم اصفهان نیز  همگام با دیگر هموطنان شان  و همپای ملت‌های آزادی‌خواه جهان به یاری ملت مظلوم فلسطین آمده و با فریادهای  القدس لنا  بار دیگر وحدت خود در حمایت از جوشش انقلاب سنگ و دفاع مظلومانه مجاهدان بزرگ در مقابل 70 سال ظلم و اشغال و آدم‌کشی را به نمایش گذاشتند.

مراسم راهپیمایی روز قدس در اصفهان امسال برای نخستین‌بار در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود و مسیرهای 5 گانه راهپیمایی از ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد حضور جمعیت پرشور راهپیمایانی است که با شکوه‌تر از هر سال به سمت میعادگاه نماز جمعه در حرکت هستند.

چهار محال وبختیاری

به گزارش  خبرنگار ایلنا از شهر کرد  راهپیمایی روز قدس در استان چهارمحال و بختیاری با فریاد مرگ بر اسرائیل آغاز شد.

امروز مردم ولایتمدار استان در جای جای سرزمین آب و آیینه و آفتاب همراه با تمام ایران فریاد رهایی قدس و برائت از اسرائیل سر داده‌اند. راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرکرد از میدان 12 محرم به سمت مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد   و پس از آن در نماز جمعه این شهر به پایان می رسد.

همدان

مردم روزه‌دار، مؤمن و انقلابی همدان نیز همگام با سایر مردم ایران اسلامی  در اعلام حمایت‌ از آزادی قدس شریف، با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل» فریاد خشم و نفرت و انزجار خود را از ترور، اشغال و قتل عام فلسطینیان قهرمان سر دادند.

راهپیمایان همدانی پس از طی مسیر خیابان شریعتی، میدان شریعتی، خیابان پاسداران در حسینیه امام خمینی(ره) محل برگزاری نماز عبادی- سیاسی جمعه اجتماع و مستمع سخنرانی مراسم روز قدس خواهند بود.

 برگزاری روز جهانی قدس در استان‌های کشور

مازندران

 راهپیمایی ضد استکباری روز قدس از صبح امروز  در جای جای مازندران علوی تبار آغاز شد. مردم شهرهای مختلف مازندران با حضور در خیابان‌های مرکزی شهر ساری از مرد و جوان، کودک و خردسال و میانسال و کهنسال با سردادن شعارهای " مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فریاد هر بسیجی مرگ بر صهیونیسم بین اللملل خشم و انزجار خود را نشان دادند.

لرستان

 مردم روزه‌دار لرستان امروز در جای‌جای این استان به میدان آمدند تا با فریادهای الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند.

راهپیمایی روز قدس در خرم‌آباد از میدان شهدا به سمت پل شهدا، سه‌راه اسدآبادی و مصلی الغدیر آغاز شد و راهپیمایان  با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار قلبی خود را نسبت به رفتارهای ضد انسانی و جنایات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیسم علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

مرکزی

از برنامه‌های اجرایی این روز در اراک می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و در همین راستا راه‌اندازی ایستگاه‌های فرهنگی و نقاشی در روز جهانی قدس و در مسیر حرکت راهپیمایی مردم اشاره کرد.

در   راهپیمایی مردم استان مرکزی حضور پررنگ و چشمگیر جوانان و نوجوانان و طلاب حوزه های علمیه مشهود است و این نشان از بیداری و هوشیاری جوانان این خطه است و براساس برنامه ریزی انجام شده راهپیمایی روز جهانی قدس طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 110 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار می شود.

راهپیمایی ضد صهیونیستی یوم الله قدس در استان مرکزی پس از طی مسیرهای مشخص شده با سخنرانی سخنرانان و با قرائت قطعنامه به پایان می‌رسد.

این راهپیمایی با حضور پرشور روحانیت معظم و علما، مسئولان  استانی، مردم و جامعه دانشگاهی در اراک مرکز استان، همزمان باسراسر استان از میدان شهدای اراک آغاز و مسیرهای پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری و میدان سرداران به سمت مصلی بیت‌المقدس طی می‌شود.

 گیلان

 راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز هم‌زمان با سراسر کشور ایران اسلامی در سرزمین باران آغاز شد.

اقشار مختلف مردم استان گیلان بار دیگر با مشت‌های گره کرده و بغض نهفته در گلوی خود از جور استکبار، در حمایت از مستضعفان جهان به میدان آمدند تا به همه مستکبران بگویند که هرگز از آرمان‌های امام راحل و انقلاب دست برنداشته و از هر مستضعفی در هر جای عالم که باشد حمایت می‌کنند.

آذربایجان غربی

همزمان با سراسر کشور راهپمایی روز قدس در شهرهای مختلف آذربایجان‌غربی با سردادن شعارهای ضد‌‌صهیونیستی و ضد‌استکباری و با حضور گسترده مردم روزه‌‌دار شیعه و سنی آغاز شد.

 برپایه گزارش های رسیده  از شهرهای مختلف آذربایجان‌‌غربی از جمله ارومیه، خوی، میاندوآب و...   حاکی ا ست مردم با حضور در خیابان‌های اصلی شهر و در مسیرهای از پیش تعیین شده در حال راهپیمایی به سمت مساجد و مصلاهای محل برگزاری نمازهای جمعه هستند.

سمنان

استان سمنان نیز امروز  با حضور خود در راهپیمایی روز قدس  فریادهای استکبارستیزی  سردادند .

در شهر سمنان نیز راهپیمایی روز قدس از ساعت 11 صبح از میدان امام رضا  ع  این شهر آغاز شد و  به سمت مصلی نماز جمعه ادامه یافت  .

 راهپیمایی روز قدس در دامغان از ساعت 11 و 30 دقیقه از میدان شهدا به سمت مصلی نماز جمعه آغاز شده و   حجت‌الاسلام حسینیان امام‌جمعه دامغان هم در باره روز قدس به ایراد سخنرانی پرداخت.

مردم این شهرستان نیز   از خیابان تهران، مقابل راهنمایی و رانندگی به سمت مصلای نماز جمعه در جنب گلزار شهدا راهپیمایی خود را آغاز کردند.   سید حسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی سخنران راهپیمایی روز قدس در شهرستان شاهرود است.

سخنران آئین راهپیمایی روز قدس در شهرستان سرخه نیز احمد همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مسیر راهپیمایی روز قدس در سرخه از میدان ولی‌عصر (عج) به سمت مصلی نماز جمعه است.

کرمانشاه

راهپیمایان روز قدس در کرمانشاه هم با سر دادن شعارهایی خواهان پایان اشغالگری در سرزمین اسلامی فلسطین و آزادی قدس شریف هستند.شعارهای 'مرگ بر اسراییل' ،  ' اسراییل عدوالله ' و ' آمریکا عدوالله ' از اصلی ترین شعارهای مردم کرمانشاه در محکومیت جنایات استکبار جهانی در فلسطین به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از 80 نقطه از استان کرمانشاه هم اکنون در حال برگزاری است.

زنجان

همزمان با راهپیمایی روزجهانی قدس ، فریاد مرگ بر اسرائیل زنجانیان در اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی در آسمان این استان طنین انداز شد. قشرهای مختلف مردم زنجان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر همبستگی خود را در حمایت از فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم اعلام کردند./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز