خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی فارس خبر داد:

صرفه‌جویی 5 میلیارد تومانی با صدور کارت هوشمند سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۲۵

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: با جایگزین کردن کارت هوشمند سلامت به جای چاپ دفترچه درمانی ، سالانه ٥ میلیارد تومان صرف جویی خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی فارس، عبدالکریم نباتی گفت: در سال گذشته یک میلیون و ٢٤٠ هزار نسخه دفترچه برای ارایه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی فارس درمانی صادر شده که ١٤٤ هزار نسخه آن برای اولین‌بار، یک میلیون و ٨٠ هزار نسخه تجدید چاپ و ١٦ هزار نسخه آن نیز چاپ دفترچه های المثنی بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با اشاره به هزینه های چاپ این دفترچه‌های درمانی اظهار داشت : بهای تمام شده چاپ یک نسخه دفترچه درمانی مبلغی بالغ بر ٤ هزار تومان برآورد می‌شود که با این اوصاف می‌توان گفت در سال گذشته تنها در استان فارس قریب به ٥٠ میلیارد ریال صرف چاپ و تولید دفترچه‌های درمانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در سال گذشته قریب به یک میلیون و ٢١٧ هزار بار مراجعه نیز برای تمدید دفترچه‌های درمانی به شعب و کارگزارهای تامین اجتماعی استان صورت پذیرفته شده است.

نباتی درادامه با اشاره به مشکلات روز افزون استفاده از دفترچه های کاغذی، صدور کارت هوشمند سلامت را به عنوان یک خدمت استراتژیک برشمرد و اظهار داشت: این خدمت یکی دیگر از خدمات راهبردی سازمان در راستای تحقق دولت الکترونیک به شمار می‌رود که با اجرای آن علاوه بر صرفه جویی و کمک به محیط زیست گام مهمی در ارایه خدمات برخط الکترونیکی مانند استعلام استحقاق درمان و افزایش رضایت‌مندی بیمه‌شدگان برداشته می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: مرحله اول طرح حذف دفترچه های درمانی از مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی سراسر کشور آغاز شده و بیمه‌شدگان تنها با ارایه کدملی، خدمات درمانی را دریافت می‌کنند.

به گفته وی با اجرای مرحله دوم این طرح ، دفترچه‌های کاغذی حذف و ٢ میلیون و ٨٠ هزار نفر جامعه  تحت پوشش این سازمان در فارس از مزایای کارت هوشمند سلامت بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز