خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه پیام نور ایرانشهر:

نگاه ویژه دولت در واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به بانوان قابل‌تقدیر است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۴۰۶

سرپرست دانشگاه پیام‌نور ایرانشهر گفت: نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به بانوان قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دانشگاه پیام نور به عنوان قطب آموزشی منطقه و دانشگاهی دولتی در لیست 10 دانشگاه برتر جامع کشور قرار دارد و به دلیل دریافت هزینه کمتری به نسبت سایر دانشگاه‌های شهریه‌بگیر، سبب سهولت، گسترش و توسعه آموزش عالی خصوصا در مناطق کم برخوردار شده است.

نقش دانشگاه‌های پیام نور در کارآفرینی و توسعه‌دانش در سراسر کشور بخصوص استان پهناور سیستان و بلوچستان و همچنین سهولت ادامه تحصیل بیش از 60 درصد از بانوان استان در این دانشگاه ها نقشی اساسی و مهم است . 

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به نقش بانوان و بکارگیری آنان در مسئولیت های اجرایی استان سبب تغییر نگاه جامعه و استفاده از توان بانوان شده است از این رو انتصاب سرپرست دانشگاه پیام نور ایرانشهر به عنوان اولین‌رئیس بانوی دانشگاه در سطح استان‌خبرنگار ایلنا را برآن داشت تا گفت‌وگویی با سرکار خانم سنجری داشته و گزارشی از عملکرد وی از زمان تصدی خود و همچنین چالش های پیش روی وی به عنوان اولین رئیس بانوی دانشگاه و تاثیرات آن بر نوع نگاه جامعه به بانوان تهیه کند. 

*خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه زمانی به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور ایرانشهر انتخاب شده اید؟

فریبا سنجری مقدم دانشجوی دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران هستم و از سال 86 به عنوان عضو هیات علمی رشته‌حقوق، مدیر گروه رشته‌های حقوق و الهیات در دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر و همچنین کارشناس حقوقی دانشگاه پیام نور ایرانشهر در دعاوی با دستگاه های اجرایی شهرستان ایرانشهر فعالیت دارم که در سال 95 طی حکمی از سوی دکتر رستمی ریاست عالی دانشگاه پیام نور به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر منصوب شدم. 

* دانشگاه پیام نور ایرانشهر را معرفی کنید و بفرمایید درحال حاضر چه تعداد دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند؟

دانشگاه پیام نور ایرانشهر از سال 1379 با دو رشته تحصیلی آغاز به کار کرده و به تدریج با توجه به استقبال دانشجویان، تعداد رشته های آن در سال 1380 به تعداد 8 رشته افزایش یافت و با پیگیری‌های مکرر از طریق وزارت علوم ، این تعداد به 21 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته رسید و در حال حاضر با تعداد 21 رشته و بیش از هزار و 700 نفر دانشجو در حال فعالیت در مرحله آموزش عالی شهرستان بوده و به عنوان یک دانشگاه دولتی، پایین‌ترین میزان شهریه را در بین دانشگاه های شهریه‌بگیر، از دانشجویان دریافت می‌کند. دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر در نیمه اول سال 95 از طرف ستاد استانی دانشگاه پیام نور به عنوان مرکز برگزیده در زمینه شاخص های تکریم ارباب رجوع قرارگرفته و موفق به دریافت لوح سپاس از سوی دکتر عباس اویسی ریاست دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان شده که این امر نتیجه تلاش تمامی همکاران در بخش های مختلف دانشگاه پیام نور ایرانشهر بوده است . دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر با داشتن رشته هایی مانند روانشناسی ، علوم تربیتی، مدیریت از گروه علوم انسانی و نیز رشته‌های گروه کشاورزی از جمله مهندسی کشاورزی، اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی و رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه شامل : مهندسی کامپیوتر ، ریاضیات و کاربردها و زیست شناسی، موقعیت و شرایط مناسبی را برای مشتاقان ورود به عرصه آموزش عالی دارد.

*تاثیر انتصاب شما به عنوان اولین رئیس بانوی دانشگاه در استان سیستان و بلوچستان چه بازخوردی داشته است؟

 بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده اند که هرجا مسئولیتی بر دوش آنان نهاده شده با جدیت و تلاش امور مدیریتی را به بهترین شکل ممکن و با تمام توان به انجام رسانیده و باعث رشد ،تعالی و پیشرفت سازمان مورد نظر شده اند و مدیریت اینجانب که بازخورد فراوانی در عرصه مدیریت دستگاه های اجرایی شهرستان ایرانشهر و دانشگاه های پیام نور کل کشور داشته باعث افزایش انگیزه و تلاش بانوان شاغل در دانشگاه‌ها و ادارات شده تا امور محوله خود را به بهترین شکل ممکن به انجام رسانده و همواره با تلاش و پشتکار در جهت ارتقاء سطح عالی و جایگاه شغلی خود اهتمام ورزند . 

* نگاه دولت تدبیر و امید به بانوان را در جامعه چگونه می بینید ؟

توجه دولت تدبیر و امید به نقش تعیین کننده بانوان در جامعه بخصوص بکارگیری بانوان فرهیخته اندیشمند و متخصص در پست‌های کلیدی دستگاه‌های اجرایی جای تقدیر دارد ولی با عنایت به افزایش آمار بانوان تحصیلکرده و دارای تخصص و تجربه ، شایسته است نقش بانوان در این حوزه ها پررنگ تر شده و این امرسبب افزایش انگیزه و پشتکار بانوان در تصدی پست های حساس بخصوص در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور شود.

از نظر شما چه چالش ها و مشکلاتی پیش روی دانشگاه پیام نور ایرانشهر و توسعه آن قرار دارد و برای رفع این چالش ها چه اقداماتی را انجام داده اید؟

کمبود بودجه جهت تکمیل طرح‌ها و همچنین افزایش رشته های مورد نیاز منطقه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از مسائل و مشکلات پیش روی گسترش دانشگاه پیام نور ایرانشهر است و از زمان حضور اینجانب در سمت سرپرستی دانشگاه پیام نور ایرانشهر همواره در تلاش بوده ایم تا با شناسایی کاستی ها در بخشهای مختلف دانشگاه و رفع آن اقدامات مثبتی صورت گیرد و همچنین نقاط قوت دانشگاه بیش از پیش تقویت شود ، در این راستا برنامه شش ماهه ای تدوین و به همکاران ابلاغ شد که طی زمانبندی مناسب در اواخر سال 1395 شاهد ساماندهی و اصلاح ساختار و تغییرات مثبت در بخش های مختلف دانشگاه بودیم .

از زمان انتصاب شما چه اقداماتی در دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر انجام شده است؟

 اقدامات خوبی در بخش‌های عمرانی در دانشگاه پیام نور مرکز ایرانشهر صورت گرفته که افتتاح مجتمع فرهنگی و مسجد دانشگاه و محوطه سازی ساختمان اداری دانشگاه پیام نور در دهه فجر سال 95 از جمله این اقدامات است. همچنین کسب عنوان قهرمانی المپیاد دانشجویی تیم فوتسال دانشگاه پیام نور ایرانشهر در بین دانشگاه‌های سراسر استان را از جمله موفقیت‌های این دانشگاه در زمینه ورزشی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز