خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

نمره پرونده‌های کار، کارگری و کارفرمایی استان 10 است/ آستانه تحمل در استان زنجان پایین است

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۳۸۹

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم جامعه، گفت: دهمین پرونده از لحاظ کثرت در استان، مربوط به اختلافات کارگری و کارفرمایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جعفر گلمحمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز پنج شنبه (1تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده‌های وارد شده به دادگستری ، اظهار داشت: ورودی خالص پرونده ها در سال گذشته بالغ بر 77 هزار پرونده بوده است که نسبت به سال قبل دارای افزایش 2 درصدی است.

گلمحمدی، با بیان اینکه شاهد افزایش 4 درصدی پرونده‌های کیفری و حقوقی بودیم، تصریح کرد: در این خصوص مجموع پرونده های به تفکیک شهری و روستایی حائز اهمیت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش پرونده های شهری، گفت: درصد پرونده های قابل سازش در سال گذشته بالغ بر 56 درصد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، با بیان اینکه استان‌های مختلف نوع و گسترده پرونده های قضایی متفاوتی دارند، یادآورشد: 20 اتهام اول استان توهین به اشخاص، سرقت تعزیری و خرد، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمات بدنی غیر عمدی تصادفی، تهدید ، تخریب را شامل می شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد افزایش 16 درصدی توهین به اشخاص و 40 درصد سرقت های خرد را در استان شاهد بودیم.

وی همچنین خبر از افزایش 20 درصدی ضرب و جرح داد و گفت: آستانه تحمل در استان زنجان پایین است.

گلمحمدی، با اشاره به وضعیت اقتصادی مردم جامعه، گفت: اعسار از پرداخت بدهی و تقسیط بندی و پرونده‌های خانوادگی با موضوعات مختلف و دهمین پرونده از لحاظ کثرت اختلافات کارگری و کارفرمایی در استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به جمع آوری بالغ بر 4 میلیارد تومانی جشن گلریزان سالجاری گفت: در سالجاری نیر 30 نفر از این زندانیان آزاد شدند.

وی، دیدار قضات با زندانیان و ملاقات بالغ بر 6 نفر از اعضای خانواده زندانیانی که امکان مرخصی ندارند را از جمله اقدامات این مجموعه دراستان زنجان دانست و گفت: اقدامات زیادی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حوزه های مختلف در استان انجام می شود .

گلمحمدی در پایان سخنان خود با اشاره به فرهنگ مطالبه گری از طرف مردم ، گفت: استان زنجان اولین استان در خصوص پرونده های صلح و سازش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز