خبرگزاری کار ایران

محمدرضا حیدری:

تلاش می‌کنیم نشاط اجتماعی در مشهد گسترش یابد/ هویت جریان اصلاح‌طلبی را کنار نمی‌گذاریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۹۴

سخنگوی منتخبان شورای‌شهر مشهد گفت: رویکرد اصلاح‌طلبی را درباره انتخاب شهردار مشهد تقلیل نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا حیدری امروز در نشست خبری اظهار کرد: در شرایط فعلی هر یک از اعضای شورا قرار است دو نفر را به شورای‌شهر پیشنهاد دهند و در نهایت تا 15 تیرماه شورا با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد به 10 نفر خواهیم رسید. 

وی ادامه داد: بعد از ارائه برنامه‌ها و شرکت در جلسات تخصصی ابتدای مردادماه سه نفر نهایی گزینش می‌شوند و قبل از 14 مرداد ماه نفر نهایی به عنوان شهردار را انتخاب خواهیم کرد. 

دبیرو سخنگوی منتخبان شورای شهر مشهد تصریح کرد: اولیت اصلی شورای‌شهر مشهد انتخاب یک شهردار بومی است و در این زمینه تاکنون بحث‌های مفصلی بین اعضای شورای شهر صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: حاشیه‌نشینی در مشهد مشکلات بسیار زیادی را به وجود آورده و باید در این زمینه شهرداری اقدامات مناسبی را در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در حاشیه شهر مشهد یکی از برنامه‌های جدی منتخبان شورای پنجم مشهد است، اظهار کرد: توانمندسازی فعالان حاشیه شهر مشهد باید به‌صورت جدی در بخش‌های مختلف مورد توجه مسئولان قرار بگیرد. 

سخنگوی منتخبان شورای‌شهر مشهد گفت: در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی نیز باید دغدغه‌های مردم در نظر گرفته شود و در این زمینه از مسئولان استانی درخواست شده دیدگاه‌های اعضای جدید شورای‌شهر را مد نظر قرار دهند. 

حیدری همچنین درباره انتخاب هیات‌رئیسه این شورا نیز افزود: درباره انتخابات هیات‌رئیسه نیز در هفته نخست مردادماه تصمیم‌گیری خواهیم کرد. 

سخنگوی منتخبان شورای‌شهر مشهد اظهار کرد: از اعضای شورای‌شهر فعلی می‌خواهیم تصمیم گیری درباره هبه‌ها و قراردادهایی که بار مالی و حقوقی دارد را به منتخبان پنجمین دوره شورای‌شهر واگذار کنند. 

وی تصریح کرد: بدنه کارشناسی شهرداری مشهد سرمایه اصلی این مجموعه است و قطعا شهردار آتی باید از چنین ظرفیت‌هایی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

حیدری با اشاره به موضوع اقتدار کشور در ابعاد مختلف افزود: مشارکت حداکثری مردم و توان دفاعی کشور دو عامل بسیار مهم درباره تحقق اقتدار کشور محسوب می‌شوند و این اقدام ارزشمند و به موقع سپاه پاسداران قطعا می‌تواند شرایط بهتری را برای کشور به وجود بیاورد. 

وی با بیان اینکه منتخبان پنجمین دوره شورای‌شهر مشهد به مضوع فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه ای خواهند کرد، افزود: باغ موزه دفاع مقدس با ١٣.٥ هکتار یکی از ظرفیت هایی است که می‌توان برای پاسداشت شهدا از آن حمایت کرد و قطعا شورا ساخت این موزه در اولویت قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: هرچند در چارت قانونی وزارت‌کشور تعداد 3600 نفر باید در شهرداری فعالیت کنند اما طبق گزارشات رسیده در حال حاضر 8000 نفر در شهرداری فعالیت می‌کنند. در حوزه شهردار مشهد نیز تنها 250 شغل مورد تاکید قرار گرفته که هم اکنون 450 نفر در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. 

منتخب پنجمین دوره از شورای‌شهر مشهد گفت: از افتتاحیه‌های نمادین و تبلیغات سنگین جلوگیری خواهیم کرد و از رسانه‌ها خواهش می‌کنم اگر ما نیز خطا کردیم تذکر بدهند، ما نسبت به حق الناس مسئول هستیم.

حیدری به برخی چالش‌های شورای‌شهر آتی مشهد اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر حوزه شهرسازی مشهد بر مبنایی پاسخ می‌دهد که به روز نیست؛ موضوع حمل نقل و ترافیک نیز یک چالش بسیار جدی است و از گذشته طرح‌های بسیاری باقی مانده‌اند که باید درباره آنها به‌صورت دقیق تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه به نشاط و شادابی شهر توجه خواهیم کرد و دغدغه ها و نگرانی های عالمان دینی و کارشناسان را در نظر می گیریم، یادآور شد: معتقدیم می توانیم نشاط و شادابی هنجارمند را در جامعه گسترش داد 

حیدری درباره نحوه انتخاب شهردار مشهد یادآور شد: در مجموع ٣٠ نفر و هر عضو منتخب دو نفر را مشخص می‌کنند که این انتخاب‌ها بر اساس سابقه فعالیت‌های بخش دولتی، خصوصی و موفقیت‌هایی که داشته اند است. در حوزه های عمران، شهرسازی، حمل و نقل، برنامه و بودجه و فرهنگی نظراتشان را دریافت می‌کنیم سپس این اطلاعات در اختیار منتخبان قرار می‌گیرد و آنها در زمان مقرر ١٠ نفر از ٣٠ نفر را انتخاب می‌کنند.

دبیر شورای پنجم شهر مشهد با بیان اینکه برای ١٠ نفر متغیرهایی را تنظیم می‌کنیم و در حوزه مدیریت شهری از آنها برنامه خواهیم خواست، ادامه داد: هر کدام از افراد در یک جلسه از برنامه خود دفاع می‌کنند و در نهایت به سه نفر خواهیم رسید که در روزهای پایانی تصمیم گیری نهایی را انجام خواهیم داد.

حیدری با اشاره به اینکه هویت جریان اصلاح‌طلبی را کنار نمی‌گذاریم اما قطعا مدیریت شهری را به یک فضای سیاسی تقلیل نخواهیم داد، تصریح کرد: با حفظ گرایش‌ها باید بتوانیم تلاش کنیم تا آینده‌ای بهتر برای شهر مشهد رقم بخورد.

وی به تشکیل کارگروه رسانه در شورای شهر مشهد نیز اشاره کرد و افزود: برای حفظ کرامت جامعه خبری و رسانه‌ای در کنار فعالیت اعضای شورای شهر کارگروه رسانه نیز شکل گرفته شده و از این کارگروه درخواست شده تا ساز و کار مناسبی را برای حوزه اطلاع رسانی شورا و شهرداری مشهد را تنظیم کند.

حیدری درباره تعامل با آستان‌قدس رضوی نیز گفت: رویکرد ما با آستان‌قدس تعاملی و بر اساس منافع مردم خواهد بود و طی روزهای آتی جلساتی را با مسئولین آستان‌قدس برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز