خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در زنجان:

توانمندی جمعیت و سازمان هلال احمر افزایش می‌یابد/ به دنبال جذب حداکثری هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۴۸

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ظرفیت داوطلبی در جمعیت هلال احمر را داوطلبان تعیین می کنند، تصریح کرد: اگر نخبه‌های علمی،فرهنگی و اقتصادی را در عرصه فعالیت داوطلبی فعال کنیم، توانمندی جمعیت و سازمان هلال احمر افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان، اندام شامگاه دیروز دوشنبه(29خرداد) در حاشیه ضیافت افطاری جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: تنها هدف ما در جامعه این است که بتوانیم به نیازمندان کمک کرده و آلام بشری را تسکین دهیم.

وی با اشاره به تغییر رویکرد جمعیت هلال احمر، بیان داشت: ورود مردم به عرصه جمعیت هلال احمر موجب تنوع برنامه ها شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه اگر بتوانیم مردم را به جمعیت هلال احمر نزدیک کنیم، ماهیت جمعیت بیشتر روشن می شود، افزود: هر وقت مردم باشند شاهد رونق فعالیت های این جمعیت خواهیم بود.

اندام خاطرنشان کرد: در سال جاری جذب حداکثری مردم در امور مربوط از مهمترین رویکردهای این جمعیت محسوب می شود که تلاش می شود شاخص های نیکوکاری ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه موسساتی در دنیا هستند که آمار خیریه های فعال را انتشار می دهند،تصریح کرد: رتبه ایران در این زمینه خوب نیست.

این مسئول از فعالیت 17 هزار خیریه در کشور خبر داد و گفت: باید از ظرفیت های این خیریه ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های لازم تعداد نیروهای داوطلب افزایش می یابد،خاطرنشان کرد: هرچه تعداد این نیروها بالا باشد، شاخص سرمایه اجتماعی افزایش می‌یابد و حکام می‌تواند به مردم به خوبی اتکا کنند.

اندام ادامه داد: خیریه ها به عنوان بازوی اجرایی به این جمعیت کمک کنند تا امور به نحو مطلوبی اجرایی شود و اگر مشکلاتی با سیستم های دولتی دارند از طریق این جمعیت حل شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همای رحمت جمعیت هلال احمر استان از سالیان قبل آغاز شده است، افزود: امسال چهارمین دوره این طرح در ماه رمضان اجرایی شد.

این مسئول با بیان اینکه در سال جاری سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفته نشده است و  اینگونه برنامه ریزی شد تا استان ها بر اساس توان و ظرفیت در این عرصه ورود یابند،افزود: در سال جاری برای اجرای این طرح از ظرفیت بنیاد نخبگان استفاده شده است.

این مسئول بیان داشت: جوانان نخبه و المپیادی در کنار جمعیت هلال احمر در این طرح شرکت کردند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه انتظار داریم در قالب طرح های مختلف بالغ بر نیم میلیون نفر را پوشش دهیم،ادامه داد:

اندام با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا داوطلبان از مجموعه خارج می شوند،افزود: ما آنها را در پروسه داوطلبی نیاورده ایم و به همین دلیل یکروزه خارج می شوند.

وی با اشاره به اینکه ضروری است فرآیندی برای ورود داوطلبان داشته باشیم تا با برنامه ریزی،جذب،گزینش و آموزش این افراد حفظ و نگهداری شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تا کانون استراتژی ها در زمینه نگهداری نیروهای داوطلب ضعیف بوده است،خاطرنشان کرد: تلاش می شود فرآیند نگهداری تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه آمارهای ارائه شده در خصوص تعداد داوطلبان این جمعیت واقعی نیست،ادامه داد: سامانه جذب داوطلبان جمعیت هلال احمر برای داوطلبان به روز می شود و با راه اندازی این سیستم آمار دقیق داوطلبان فعال ارائه می شود.

این مسئول بیان داشت: وقتی آمار صحیحی نداریم برنامه ریزی هم در این زمینه سخت خواهد بود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر یادآور شد: رویکرد ما در زمینه سفره های مهربانی باید تغییر کند چرا که شان و کرامت نیازمندان بسیار زیادتر است اما این سفره ها به شکل دیگری می تواند برقرار شود.

اندام حضور رسانه ها در سفره های مهربانی را در گزارش رسانی به مردم مثمر ثمر دانست و افزود: در سال های آینده برنامه ریزی های مناسبتری در این زمینه صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز