خبرگزاری کار ایران

ذکاء‌اسدی خمطرح کرد:

مهارت‌آموزی محور برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۰۲

معاون استاندار کرمان گفت: استاندار کرمان و سایر مدیران بر ایجاد بسیج غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید دارند.

به گزارش ایلنا، حمید ذکاء‌اسدی در نشست برنامه ریزی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان اظهار داشت: در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، شهرستان‌ها و مناطق محروم باید در اولویت باشند و این امر مورد تاکید استاندار کرمان است.

وی بر ارائه گواهینامه‌های آموزشی به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: کلیت و اهمیت غنی‌سازی اوقات‌فراغت دانش‌آموزان بر همگان روشن است و دستگاه‌ها باید برنامه‌های اجرایی خود در این زمینه را اعلام کنند.

وی یادآور شد: در پایان هفته‌جاری، نشست ویژه شورای آموزش و پرورش را با حضور استاندار کرمان خواهیم داشت تا برنامه های اوقات فراغت در اسرع وقت اجرایی شود.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: اصناف با هماهنگی آموزش و پرورش و با نظارت والدین می توانند کارگاه های آشنایی با حرفه هایی چون مسگری، صنایع دستی و سایر رشته های مرتبط را اجرایی کنند.

ذکاء اسدی با تقدیر از حضور تمام مدیران برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: وظایف هر سازمان با توجه به برنامه آموزش و پرورش و تقبل زحمت هر سازمان‌ها باید ابلاغ شود تا به صورت آماری مشخص شود در حوزه هر یک از سازمان‌ها چند دانش‌آموز تحت پوشش قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که تداخل برنامه‌ها را نداشته باشیم، گفت: باید از نظرات دانش آموزان در برنامه ریزی برنامه های غنی سازی اوقات فراغت استفاده شود.

مدیرکل بازرسی استانداری کرمان نیز گفت: شاخص‌هایی را برای ارزیابی دوره های آموزشی در اوقات فراغت دانش آموزان تعیین کرده و این شاخص ها در ارزیابی مدیریتی مدیران دستگاه های اجرایی نیز لحاظ می شود.

محمد باژیان افزود: ارائه فرم های نظر سنجی موجب می شود که نقاط قوت و ضعف را هر چه بیشتر شناسایی کرد.

وی پیرامون طرح توسعه ورزش نیز گفت: می‌توان امکانات ورزشی تمامی دستگاه های اجرایی را به صورت تهاتر در اختیار سایر ادارات قرار داد. شهرداری ها نیز می توانند در حوزه حمل و نقل دانش آموزان شرکت کننده در طرح های غنی سازی اوقات فراغت اقدام کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان نیز بر برگزاری جشن های عمومی در پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برنامه های اعلام شده از سوی دستگاه ها برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان باید در قالب یک سند ارائه شده و درجلسه شورای آموزش و پرورش استان به امضای مدیران مربوطه برسد.

*** مهارت آموزی اولویت جدید برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال'، یکی از محورهای جدید در حوزه اوقات فراغت، توجه به مهارت آموزی است که این امر باید به طور ویژه مد نظر قرار گیرد.

محمد محسن بیگی افزود: بدنبال نشست شورای آموزش و پرورش مقرر شد نشستی با حضور دستگاه های نقش آفرین در بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شود که این نشست در این راستا اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت تعطیل شدنی نیست، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های موجود استان برای هم افزایی و اثرگذاری بیشتر استفاده کنیم.

وی بیان کرد:در سال گذشته حدود 130 هزار دانش آموز تحت پوشش دوره های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان قرار گرفتند و با توجه به حضور بیش از 550 هزار دانش آموز در استان کرمان، اگر سایر سازمان ها به صحنه آیند بهتر می توان در راستای بهینه سازی اوقات فراغت دانش آموزان اقدام کرد.

محسن بیگی افزود: هدف برنامه های اوقات فراغت این است که اثر بخشی این کلاس ها نسبت به سالهای گذشته افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: توانمندی آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای 150 هزار دانش آموز است که بر اساس تعامل با سایر سازمان ها و نهادهای مربوطه می توان این ظرفیت را افزایش داد.

وی برگزاری کلاس های معارف و قرآن، برگزاری اردوهای یک روزه درون استانی، بازدید از مراکز صنعتی، برگزاری دوره های هنری و ورزشی و حرفه آموزی و آموزش صنایع دستی و برگزاری اردوهای برون استانی برای منتخبان پایگاه ها و مراکز از مهمترین اولویت های غنی سازی وقات فراغت دانش آموزان است.

محسن بیگی بر ایجاد سامانه جامع اوقات فراغت در استان تاکید و بیان کرد: پیش بینی پوشش های بیمه ای در طرح های اوقات فراغت باید مد نظر باشد.

*** لزوم تدوین برنامه متناسب با ذائقه دانش آموزان در طرح های تابستانی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه باید یک برنامه متناسب با ذائقه دانش آموزان را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان طراحی و اجرا کرد و گفت: خلا آموزش های مهارت های زندگی به خوبی قابل مشاهده است و سازمان بهزیستی آمادگی دارد که 2 هزار دانش آموز را در 56 واحد، مورد آموزش قرار دهد.

عباس صادق زاده افزود: ارائه آموزش های مهارت های زندگی را می توان در قالب های جدید از جمله اردو، مسابقه، جشنواره و همایش ارائه کرد تا دانش آموزان در فضایی متفاوت از مدرسه، آموزش های لازم را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان کرمان آمادگی دارد تمامی مراکز و اردوگاه های خود را در اختیار دستگاه های مجری طرح های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز