خبرگزاری کار ایران

نوبخت خبر داد:

اختصاص 1800 میلیارد تومان برای حل مشکل آب و برق در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۳۸۱

معاون رئیس‌جمهور ضمن اشاره به تخصیص اعتبار ویژه برای حل مشکلات آب‌و‌برق سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 800 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌هایی در حوزه آب و برق به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت عصر امروز در جلسه پیگیری مصوبات هیات دولت با مدیران استانی وزارت نیرو که با حضور وزیر نیرو و استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: سفر این هیئت از دولت به سیستان و بلوچستان سفری کاری و نمادین و به‌منظور ارادت دولت به مردم سیستان و بلوچستان است.

معاون ریاست جمهوری اذعان داشت: خوشبختانه نقاط مغفول در سیستان و بلوچستان و مشکلات مردم استان در حوزه کمبود آب و برق به کلی شناسایی شده و منابع مالی و طرح‌ها برای رفع مشکلات آب و برق، آب روستایی، آب‌شهری و منطقه ای در استان آماده شده است.

رییس سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: به‌منظور رفع مشکلات استان، تخصیص اعتبارات را با در نظر گرفتن اولویت‌ها برای سیستان و بلوچستان آغاز خواهیم کرد .

نوبخت همچنین عنوان کرد: سفر وزیر نیرو و تیمی از هیئت‌دولت به استان نشان از احترام وافر دولت به مردم سیستان و بلوچستان بوده و پیگیری مطالبات مردم این استان برای دولت حائز اهمیت است و در اولویت قرار دارد.

 وی افزود: با توجه به اینکه تامین آب مسئله‌ای ملی است و اکثر استان‌ها با مشکل کم آبی مواجه‌ هستند می‌توان از طریق انتقال آب دریا و شیرین کردن آن و همچنین دستیابی به آب‌های ژرف برای حل مشکلات کم‌آبی در سیستان و بلوچستان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها مشخص و منابع آنان نیز تعریف شده، افزود: از امروز مصوبات هیات دولت در رابطه با مشکلات آب و برق پیگیری و اعتبارات هزینه می‌شود.

معاون رئیس جمهور همچنین به موضوع تامین آب در این استان اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های رفع این مشکل احداث یک حلقه چاه عمیق در این استان است و اعتباری 250 میلیاردی نیز برای این طرح درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز