خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

7 کانون ایجاد گرد و غبار در استان زنجان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۴۲۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، کانون‌های بیابانزایی به داخل استان رسیده است، گفت: 7 کانون ایجاد گردو و غبار در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، خلیل آقاجانلو امروز شنبه (27خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدها و چالش‌های منابع طبیعی با ریزگردها اظهار داشت: آموزش و اطلاع رسانی اولویت اصلی در این زمینه است.

آقاجانلو ، با بیان اینکه مدیریت اکوسیستم و بهره‌برداری از آب‌های ایران حائز اهمیت است، گفت: 500 هزار هکتار بیابان اولیه در سطح استان وجود دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی مناطق استان بنا به دلایلی زیست محیطی به میزان بالغ بر 290 هزار هکتار در حال تخریب و تبدیل به بیابان است، اظهار داشت: در مجموع حدود 36 درصد از مناقق استان زنجان در حال تبدیل به بیابان است.

وی با بیان اینکه کانون‌های بیابانزایی به داخل استان رسیده است، گفت: 7 کانون ایجاد گرد و غبار در استان وجود دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، همچنین ایجاد بیابان را در سطوح مختلف انسانی مهم ارزیابی کرد و گفت: افزایش تعداد وقوع و شدت باد و افزایش دما از عوامل بیابانزایی در استان است.

آقاجانلو با بیان اینکه باید با بیابانی شدن مناطق کنار امد و زندگی کرد، یادآورشد: اطلاع رسانی و آموزش به مردم دراین راستا اساسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز