خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات کرمانشاه خبرداد

تولید 16 هزار تن محصولات شیلاتی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۱۹

به گفته مدیر کل شیلات استان کرمانشاه مجموع تولیدات شیلاتی استان در سال گذشته 16 هزار و 150تن است.

به گزارش ایلنا  سید فرزاد افضلی  با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشاه تا سال 73 به میزان 250 گرم بود، اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان استان در سال 93 به هشت کیلوگرم رسید و این عدد در حال حاضر حدود 9 کیلوگرم است.

افضلی ادامه داد: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در کشور 10.5 کیلوگرم است و بر اساس برنامه ها قرار است در سال جاری به یازده کیلوگرم برسد.

مدیر کل شیلات کرمانشاه سرانه مصرف آبزیان در دنیا را 19.2 کیلوگرم عنوان کرد و افزود: تا رساندن سرانه مصرف ماهی به میانگین جهانی راه زیادی داریم.

این مسئول در ادامه با اشاره به برنامه ریزی در راستای برگزاری جشنواره بزرگ طبخ آبزیان در استان در جهت نهادینه کردن مصرف آبزیان، خواستار مشارکت و همراهی تمامی دستگاه ها برای برگزاری مطلوب این جشنواره شد.

افضلی در ادامه مجموع تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته را 16 هزار و 150تن اعلام کرد.

وی ادامه داد: سالانه 3300 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید می‌شود و از حیث تولید این نوع از ماهی رتبه نخست کشور را در بین استان های غیر ساحلی در کشور داریم.

افضلی میزان تولید سالانه ماهیان سردابی در استان کرمانشاه را یازده هزار و 425 تن اعلام و اضافه کرد: از حیث تولید این نوع از محصولات شیلاتی نیز رتبه پنجم کشور را داریم.

افضلی سپس با اشاره به ساماندهی فاز یک مجتمع پرورش ماهی ریجاب، اظهار کرد: این مجتمع در فاز اول با تولید سه هزار تن در 96 مزرعه فعال بوده و در تلاشیم تا فاز دوم آن که در هنگام فعال شدن تولید 3200 تنی خواهد داشت را نیز در سال جاری عملیاتی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پرورش ماهی در کاسه دو سد مخزنی غیر شرب زاگرس گیلانغرب و شهدای گمنام(تنگ حمام) سرپل‌ذهاب با ظرفیت تولید 500 تن افزود: باید در استان به ظرفیت هزار تنی در این زمینه برسیم که در این راستا در تلاشیم تا کار پرورش ماهی را در کاسه دو سد جامیشان سنقر و زمکان شهرستان دالاهو نیز داشته باشیم./

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز