خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا تاکید شد:

آب شرب یاسوج جیره بندی نمی‌شود/ با دارندگان انشعابات غیرمجاز مماشات نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۶۵

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که آب شهر یاسوج مرکز این استان در تابستان امسال جیره بندی نمی‌شود.

"سیدعلی لدنی‌نژاد"به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: آب شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد در تابستان امسال جیره‌بندی نمی‌شود و ما تمام تلاش مان را می‌کنیم که شاهد قطعی آب در این فصل در این شهر و سایر شهرها نباشیم.

وی افزود: جیره‌بندی آب در هیچکدام از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در فصل تابستان نخواهیم داشت و البته از مردم می خواهیم صرفه جویی های لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، انشعابات غیرمجاز و فرسودگی خطوط توزیع و انتقال  را از عوامل اصلی قطع آب در برخی از مناطق این استان عنوان کرد .

لدنی نژاد گفت: برخی از مشترکین با نصب انشعاب‌های غیرمجاز به صورت بی‌رویه و نامعقول آب شرب را به راحتی  هدر می‌دهند.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه آب و فاضلاب در شهرهای مختلف استان خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان و تامین آب سالم و باکیفیت است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب شهروندان هم استانی به خصوص در شهرهای دارای تنش در حال انجام است.

لدنی‌نژاد تصریح کرد : تعدد انشعابات غیرمجاز و عدم تمکین به قوانین در نصب انشعاب آب و فاضلاب باعث بروز برخی مشکلات در روند خدمات رسانی و تامین آب شده است .

این مسئول افزود: در کنار همه این مسائل مصرف بی‌رویه آب نیز در برخی مناطق شهرهای استان مسئله‌ساز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب بوسیله انشعاب‌های غیرمجاز با عاملان اینگونه انشعابات برخورد قاطع قضایی خواهد شد .

لدنی‌نژاد با بیان اینکه بیشترین انشعابات غیرمجاز آب در شهر یاسوج و حومه آن است، از جمع آوری انشعاب های بلاتکلیف در معابر شهرها نیز خبر داد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هیچگونه مماشاتی در جمع‌آوری این انشعابات وجود نخواهد داشت .

وی پیچیدگی و قدیمی‌بودن شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان به خصوص شهر یاسوج را یکی از عوامل دخیل در مشکلات توزیع آب شرب عنوان کرد .

لدنی‌نژاد تلاش برای پایداری آب در تمامی نقاط شهرهای استان به خصوص در شهر یاسوج و حومه آن را از برنامه‌های اصلی کمیته تنش آبی دانست .

این مسئول تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف مشترکین مدیریت مخازن آب شرب نیز باید تنظیم شود تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

وی گفت: استفاده از ابزارهای فرهنگی برای ترویج مصرف بهینه آب نیز به صورت جدی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد و سعی خواهیم کرد با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هشدارهای لازم را شهروندان در مورد کاهش ذخائر آبی دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز