خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان :

تغییر اختیاری صندوق بازنشستگی متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۷۵

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: اخذ درخواست جهت تغییر اختیاری صندوق بازنشستگی متقاضیان از تاریخ ١‏/١‏/٩٦ به بعد منتفی است.

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان افزود :تغییر صندوق بازنشستگی به موجب ماده ٤٢ قانون برنامه سوم توسعه ( تنفیذی در ماده ١٠٣و بند"ب " ماده ٢٨ قوانین برنامه­­ های­ چهارم و­ پنجم­­­­ توسعه ) تا پایان سال ٩٥ امکان پذیر بوده و با توجه به خاتمه یافتن اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه و عدم پیش بینی مقررات مشابه در قانون برنامه ششم توسعه مصوب ١٤‏/١٢‏/٩٥ و  قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ١٠‏/١١‏/ ٩٥ مجلس شورای اسلامی ، در حال حاضر به دلیل عدم وجود مستند قانونی ، اخذ درخواست جهت تغییر اختیاری صندوق بازنشستگی متقاضیان از تاریخ ١‏/١‏/٩٦ به بعد منتفی می باشد.

وی اظهار داشت : چنانچه درروزهای سپری شده از سال ٩٦  ، درخواستی دراین ارتباط از سوی  متقاضیان ،  دستگاهها و صندوقهای ذیربط دریافت گردیده باشد بلااثر بودن آن اعلام می شود .

جمیل حق پرست خاطرنشان ساخت : اخذ درخواست مجدد از آن دسته از بیمه شدگان که درخواست تغییر صندوق آنها تا پایان اعتبار قانون برنامه پنجم توسعه ( اسفند ٩٥ ) به شعب ذیربط ارائه لیکن  به هر دلیل      ( از قبیل اتمام مهلت یک ساله ، عدم پرداخت کامل مابه التفاوت و .... )  منجر به تولید سابقه نشده باشد و همچنین انجام مابقی تشریفات قانونی برای درخواست هایی که مهلت یکساله آنان منقضی نشده با رعایت سایر ضوابط مقرر بلامانع خواهد بود که این موضوع در سیستم مکانیزه مربوطه پیش بینی و مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری ازسخنان خود اذعان داشت :  با توجه به اینکه ماده ١٠١ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب٨‏/٧‏/٨٦ مجلس شورای اسلامی مقررمی دارد که " کلیه کارمندان پیمانی دستگاههای اجرایی از لحاظ برخورداری از مزایای تأمین اجتماعی نظیر بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، فوت ، بیکاری ، درمان با رعایت این قانون مشمول قانون تأمین اجتماعی می باشند و کارمندان رسمی را که پس از لازم الاجرا شدن این قانون ، می توان برای مشاغل حاکمیتی در دستگاههای اجرایی استخدام نمود از لحاظ برخورداری از مزایای تأمین اجتماعی حسب تقاضای خود مشمول قانون تأمین اجتماعی یا قوانین بازنشستگی مورد عمل دستگاه اجرایی ذیربط قرار می گیرند . " بنابراین آن عده از پرسنل غیررسمی دولت که به محض تغییر وضع استخدامی از پیمانی به کارمند رسمی ( آزمایشی ‏/ قطعی ) درخواست ادامه شمول قانون تأمین اجتماعی و استمرار بیمه پردازی نزد سازمان را مبنی بر ابقاء و حفظ صندوق به شعب ذیربط یا دستگاه محل خدمت خود بنمایند ، به لحاظ اینکه بین پرداخت حق بیمه و شمول مجدد آنان ( در مقطع تبدیل وضع استخدامی )   فاصله ای ایجاد نمی گردد ، بر همین اساس تداوم بیمه پردازی این قبیل افراد در سازمان تامین اجتماعی بلامانع بوده و در غیر اینصورت اجرای مقررات قانون تأمین اجتماعی برای افراد موصوف  موضوعیت نخواهد داشت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز