خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

صنایع دستی کردستان نیازمند ساماندهی است

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۹۴۴

استاندار کردستان صنایع دستی کردستان را نیازمند ایجاد یک تشکیلات و سازمان منظم برای ساماندهی و رونق دانست.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در نشست با صنعتگران صنایع دستی با بیان این مطلب گفت: با در نظر گرفتن مجموعه شرایط و مشکلات ، باید یک تشکیلات منظم برای تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش بوجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه هنرمند تنها باید دغدغه‌اش خلق اثر و آفرینش کارهای بدیع و درخور توجه باشد، ادامه داد: هنرمند نباید دغدغه‌اش بر روی فروش محصول تولیدی متمرکز باشد و این کار باید به واسطه تشکیلات وبنگاه های تخصصی که در زمینه بازاریابی فعالیت دارند انجام شود.

زاهدی بازار صنایع دستی در سنندج و شهرهای استان را محدود دانست و از همه فعالان این عرصه خواست نمایشگاه بیرون از استان و کشور را بصورت جدی در دستور کار قرار دهند.

استاندار کردستان یکی دیگر از مسایل حایز اهمیت در رونق صنایع دستی را توجه به امر برند سازی ارزیابی کرد و گفت: لازم است فعالان این بخش موضوع ثبت جهانی دف به نام سنندج را مد نظر داشته باشند چرا که این امر می تواند آثار مثبتی رادر تثبیت جایگاه صنایع دستی استان به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه ضرورت ارایه آموزش های به روز و کاربردی به کارآموزان را دارای اهمیت خواند و ادامه داد: کارهای صنایع دستی در دنیای امروز باید کاملا اقتصادی و در پی برآورده کردن خواست و ذائقه مشتریان باشد.

زاهدی با بیان اینکه صنایع دستی در دو بخش خانگی و کارگاهی تولید می شود افزود: تولید صنایعی که در خانه امکان آن وجود دارد به دلیل هزینه های اضافی و سربار صلاح نیست در کارگاه تولید شود و این امر باید همواره مد نظر هنرمندان عرصه صنایع دستی قرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز