خبرگزاری کار ایران

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خراسان رضوی:

اعتراض به نتیجه انتخابات بهانه‌گیری است/ جریان مقابل مشهد را حیاط خلوت خود می‌دانست

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۸۳۹

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خراسان‌رضوی گفت: جناح مقابل جریان اصلاحات در یک شوک بزرگ به سر می‌برد و اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات شورای‌شهر بهانه‌گیری است.

امیر اقتناعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تعلل هیات نظارت در تایید انتخابات شورای‌شهر مشهد اظهار کرد: انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ضربه سنگینی به جریان مقابل اصلاحات وارد کرد و در حال حاضر آنها در یک شوک بزرگ به سر می‌برند چراکه سوای نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، پیروزی لیست‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای‌ شهر‌های بزرگ و به‌خصوص مشهد، برای این جریان دور از تصور بود.

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی ایران در خراسان رضوی تصریح کرد: به هیچ عنوان جریان مقابل اصلاحات تصور نمی‌کرد در انتخابات شورای‌شهر مشهد هم هیچ سهمی نداشته باشد. به‌گونه‌ای که نه تنها نتواند اکثریت کرسی‌ها را کسب کند بلکه از فرستادن حتی یک نماینده‌ هم به این شورا ناکام بماند. این موضوع در شرایطی رخ داده که سال‌های اخیر  مشهد برای آنان خانه امن تلقی شده و در سخت‌ترین شرایط هم به نوعی سنگر آخر آنان به حساب می‌آمد.

اقتناعی خاطرنشان کرد: جریانی که نتوانسته در شورای پنجم هیچ سهمی داشته باشد با اعتراض‌های غیر منطقی درصدد تعویق تایید انتخابات از سوی هیات نظارت است تا از این طریق بتواند -حداقل به لحاظ روانی- از سنگینی این شکست بکاهد.اگرچه از رقبای خودمان انتظاری بیش از این نداشته و نداریم اما این توقع از هیات نظارت می‌رود که با تایید قاطعانه این انتخابات، منزلت آراء شهروندان مشهدالرضا را پاس داشته و کام شیرین‌شان را قدر بداند.

اقتناعی افزود: این‌گونه رفتارها، مهر تایید دیگری است بر مظلومیت جریان اطلاحات در طول سالیان حیاتش. هر چند با توجه به فشارهای وارده، تاکنون آراء ۳۰ صندوق بازشماری شده اما شاهدیم که کوچک‌ترین تغییری در ترتیب اشخاص منتخب پدید نیامده است.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه این اعتراضات بیشتر جنبه بهانه‌گیری دارد، گفت: ‌آنچه اصلاح‌طلبان و مردم را در این دوره دلگرم و امیدوار کرده، ایستادگی و صلابت هیات اجرایی در برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی بود که در این راستا جا دارد از فرماندار محترم مشهد و همکاران وی تشکر و قدردانی کنم.

وی یادآورشد: جریان مقابل ما مشهد را حیاط خلوت خود تصور می‌کرد و در این فضا با هر نوع رفتار غیر تخصصی و جناحی فکر می‌کرد هیچ خللی برای ادامه فعالیت آنها به وجود نخواهد آمد اما مردم مشهد با آگاهی و هوشیاری خود، پاسخ مناسبی به این جریان دادند. امیدوارم شورای پنجم و اصلاح‌طلبان -با اتکا به حمایت و اعتماد شهروندان- بتوانند نماینده شایسته‌ای برای آنان بوده و شهر مشهد را به جایگاهی که استحقاق آن را دارد برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز