خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه خبرداد:

کشف 2 قبضه خنجر مربوط دوران معاصر در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۷۷۴

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمانشاه از کشف 2 قبضه خنجر مربوط به دوران معاصر از غارتگران میراث فرهنگی توسط یگان امداد کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: اکیپی ویژه از کارکنان یگان امداد این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یکی از سارقان میراث فرهنگی مطلع شدند و بدون فوت وقت دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.
 
آمویی افزود: پس از مدتی کنترل نامحسوس مشخص شد که متهم قصد انتقال دو قبضه خنجر از شهرستان سنندج به شهر کرمانشاه را دارد، از این رو ماموران یگان امداد در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.
 
وی عنوان کرد: متهم، فردی حدودا 40 ساله و فاقد سابقه کیفری است که در بازجویی‌های پلیس اعلام کرده، اشیای موردنظر را از فردی در شهرستان سنندج خریداری کرده است.
 
سرهنگ آمویی با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده است، گفت: خنجرهای کشف شده به منظور تعیین قدمت و ارزش ریالی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تحویل داده شدند.
 
وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی اشیای مکشوفه مربوط به دوران معاصر و دارای ارزش معنوی بالایی است، همچنین طبق قانون افراد سودجو حق خروج این اشیای با ارزش از کشور را ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز