خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان :

کردها همیشه براى ایران فداکارى کردند

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۵۹۸

استاندار کردستان گفت: داعش هیچ ارتباطى با هیچ قوم و مذهبى و حتى هیچ ارتباطى با اسلام ندارد اما در این سال ها شیعه و سنى و مسیحى و یهودى براى داعش تفاوتى نداشته و هر جا که توانسته به مردم آسیب رسانده است.

به گزارش ایلنا، عبالمحمد زاهدی در اولین جلسه رسمی شورای آموزش و پرورش استان که بعد از حوادث تروریستی تهران در سنندج برگزار شد افزود: بحثى پیش آمده که کسانى که این جنایت را مرتکب شدند؛  کرد و اهل سنت هستند و دست هایى در کار است که بین مذاهب و اقوام کشور تفرقه ایجاد کند در حالى که تروریسم یک پدیده بى وطن و بى خانمان است و در همه ادیان، مذاهب و ملت ها وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب بیشترین آسیب ها را از ترورها داشتیم  اظهار داشت: افراد بسیارى را از دست دادیم تروریست هایى که در این سال ها این جنایات را انجام دادند از همه اقوام و مذاهب کشور بودند و این دلیل نمى شود که اگر ٤ نفر اهل پاوه چنین کارى کردند این را به همه کردها تعمیم بدهیم. 

زاهدی خاطر نشان کرد: مساله اى که ثابت مى کند قصد تفرقه در این ترور وجود داشته، این است که داعش فیلم هاى قبل از عملیات خود را به زبان عربى منتشر مى کند اما این فیلم را به زبان کردى منتشر کرده وگرنه داعش در کل اروپا و دنیا عضو دارد.

استاندار کردستان  با بیان اینکه شنگال و کوبانى و بسیارى از مناطق کردنشین مدت ها در اشغال داعش بوده است عنوان کرد: داعش هیچ ارتباطى با هیچ قوم و مذهب و حتى هیچ ارتباطى با اسلام ندارد و همواره کردها بیشترین آسیب را از داعش دیدند.

 زاهدی ابراز داشت: در این سال ها  تمامی ادیان و مذاهب  براى داعش تفاوتى نداشته و هر جا که توانسته به مردم آسیب رسانده‌است. 

وی فداکاری کرد‌های ایران را در طول سال‌ها مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه ایران باید بداند که کردها اصیل ترین قوم ایران هستند وآنچه در قبال این نوع اقدامات مهم است همبستگى است و اینکه ملت ما در برابر هر حمله اى منسجم تر و متحد تر مى شود./

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز