خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان مطرح کرد:

لزوم شفاف‌سازی واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۷۲

استاندار گیلان صبح امروز در جلسه‌ ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان گفت: واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی با شفاف سازی کامل انجام شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مومنین، با اشاره به اهمیت‌واگذاری پروژه‌های قابل‌واگذاری دستگاه‌های اجرایی به بخش‌خصوصی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده 27 قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت افزود : هدف از این اقدام علاوه بر جبران کمبود منابع بودجه ای برای تکمیل پروژه‌های عمرانی سالیان گذشته، اهمیت دادن به بخش خصوصی برای اجرا، نگهداری و تعمیر پروژه‌ها است.

وی با اشاره به شناسایی 54 پروژه تملک دارایی‌های سرمایه ای، جدید، نیمه تمام، تکمیل شده و آماده بهره‌برداری جهت واگذاری به بخش غیر دولتی گفت: انتظار ما شناسایی و تعریف حداقل 200 پروژه‌ در سال 96 توسط دستگاه‌های اجرایی برای این امر است.

وی تاکیدکرد: شفاف‌سازی واگذاری‌ها جزء وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی است و در کنار آن دستگاه‌های نظارتی نیز به وظایف ذاتی خود عمل خواهند کرد.

استاندار گیلان به افتتاح 7 پروژه‌ی هتل طی هفته‌های گذشته در شهرستان آستارا اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام نشانگر این است که بخش خصوصی می‌تواند به نحو شایسته در پیشرفت بخش گردشگری اقدام نماید.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت : با وجود مراکز دانشگاهی و آموزشی بسیار در کشور باید آموزش بخش‌های هتلداری و گردشگری به سمت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی هدایت شود.

استاندار گیلان بر لزوم واگذاری عرصه های منابع طبیعی در خصوص زراعت چوب تأکید و تصریح کرد: اگر امکانات لازم درخصوص زراعت درخت برای کارخانجات سلولزی فراهم شود قطعاً روند احداث کارخانجات بزرگ MDF و HDF ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با تبریک هفته‌‌ی محیط زیست به فعالان این عرصه گفت : آب، هوا، جنگل و مراتع برای بهره‌مندی سالم انسان‌ها از این مواهب طبیعی است که متأسفانه برخی به صورت صحیح با آنان برخورد نمی‌کنند.

نجفی خاطرنشان کرد : باید تمام تلاش ما بر حفظ محیط زیست و رعایت مسائل زیست‌محیطی در اجرای پروژه ها باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به احداث زمین ورزشی توسط بخش خصوصی در روستای بدون بیکار دهنه سر شیجان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید اشاره و خاطر نشان کرد : پروژه‌هایی از این قبیل در فصول مختلف سال علاوه بر درآمدزایی و اشتغال برای اوقات فراغت جوانان نیز بسیار مهم است.

در این جلسه مدیران ورزش و جوانان، منابع طبیعی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای استان به ارائه گزارش دستگاه‌های خود در بخش واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز