خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

اجرای طرح خود اتکایی« کشت زعفران» ویژه مدارس شبانه‌روزی

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۴۷۳

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح خود اتکایی«کشت زعفران» در مدارس شبانه روزی متوسطه اول، دوم و هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی نامدار با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای رهنمود مقام معظم رهبری با عنوان شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) طرح خود اتکایی «کشت زعفران» در مدارس شبانه روزی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به شرایط مساعد کشت زعفران در استان کردستان و مشابهت آب و هوایی این استان با شمال شرق ایران و خراسان، شایسته است نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح خود اتکایی پیشنهادی (کشت زعفران) در حداقل یک آموزشگاه شبانه روزی متوسطه اول، دوم و هنرستان های کار دانش و فنی و حرفه ای در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه است اجرایی شود.

نامدار به اهداف اجرای این طرح نیز اشاره کرد و آموزش حرفه و شغل به دانش آموزان و اشتغال زایی برای خانواده‌ها، ایجاد فرصت درآمدزایی و خوداتکایی برای مدارس شبانه روزی در سطح استان، تکمیل اوقات فراغت دانش آموزان مدارس شبانه روزی به بهترین نحو، استفاده مناسب از زمین های بایر اطراف مدارس شبانه روزی، ایجاد کار آفرینی برای دانش آموزان و جوانان روستایی، استفاده از محصولات تولیدی برای مصرف خوابگاه‌ها و دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی، بومی‌سازی کشت زعفران بر حسب موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی استان را از اهداف این طرح برشمرد.

وی به بیان توصیه هایی در خصوص اجرای این طرح نیز پرداخت و از مجریان طرح خواست در انتخاب آموزشگاه، فضای کافی برای کشت، توانایی ها و علایق دانش آموزان، شرایط اقلیمی منطقه، شرایط بومی، امکانات مدرسه به ویژه مناسب بودن فضا، تجهیزات، اعتبار با اولویت مشارکت اولیا و خیّرین، نیروی انسانی مورد نیاز و نیز مشارکت حداکثری دانش آموزان در اجرای طرح مدّنظر قرار گیرد.

نامدار با تاکید بر اینکه در اجرای طرح با اداره ی جهاد کشاورزی شهرستان، منطقه و ناحیه، مشاوره لازم به عمل آید؛ از ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و منطق تابعه استان خواست نسبت به معرفی آموزشگاه مجری به این اداره کل حداکثر تا تاریخ 30/3/96 اقدام لازم به عمل آید تا در بازدید کارشناسان این اداره کل روند اجرایی و کیفیت بخشی طرح مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز