خبرگزاری کار ایران

شهردار یزد خبر داد :

یزد و ونیز خواهر خوانده می شوند / باغ بزرگ شهر در انتظار اجرای طرح تفضیلی

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۶۳

شهردار یزد از خواهرخواندگی شهر یزد و شهر ونیز خبر داد و اعلام کرد: موافقت ضمنی شهردار شهر ونیز نیز گرفته شده تا با مبنای مشخص این خواهرخواندگی اجرا شود .

به گزارش ایلنا یزد ، «محمدرضا عظیمی‌زاده» در آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به طرح تهیه برند شهری برای شهر یزد، گفت: این طرح با شرح خدمات مشخص می‌تواند به عنوان الگو در شهر یزد اجرا شود که نیاز است در این زمینه مشاورین خبره  وارد کار شوند و با تهیه  طرح یک برند مناسب، شهر یزد را معرفی کنند .

تشکیل تالار گفتگو در سطح شهر که در طول هفته مردم بتوانند به این تالار مراجعه و از تصمیمات شهری مطلع شوند، از دیگر برنامه‌هایی بود که شهردار یزد در جلسه علنی شورا به آن اشاره کرد .

عظیمی‌زاده از تشکیل مثلث طلایی گردشگری که استان‌های اصفهان، شیراز و یزد در آن قرار دارند، خبر داد و گفت:  شهر یزد به لحاظ پتانسیل گردشگری بالایی که دارد می تواند در راس یکی از این مثلث‌ها قرار بگیرد که در این زمینه پیگیر هستیم و در جلساتی که در این مورد برگزار شده‌، بخش‌های خصوصی پای کار هستند که قطعا می‌تواند برای شهر یزد به لحاظ جذب گردشگر بسیار مفید باشد .

کسی پاسخگو نیست

«عزت یادگار» سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد هم  در ادامه به مشکل اجرای عملیات عمرانی در  طرح باغ بزرگ شهر اشاره کرد و  افزود: در حال حاضر ساخت و سازهای ساختمانی در این طرح در حال انجام است و کسی هم جوابگو نیست و اجراییات شهرداری باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند .

وی به ظرفیت بالای این طرح برای پرکردن اوقات فراغت خانواده‌ها اشاره کرد و گفت:  این مکان می‌تواند به عنوان ریه تنفسی شهر مورد استفاده قرار بگیرد و باید برای آن یک تصمیم اساسی گرفته شود و نیاز است اعتبار بیشتری جهت اجرای عملیات عمرانی در آن تخصیص داده شود .

ضرورت ابلاغ طرح تفضیلی

«مرتضی شایق» دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم با اشاره به این که ضوابط طرح تفضیلی شهر هنوز ابلاغ نشده است، گفت: اگر ضوابط این طرح ابلاغ شود و طرح باغ بزرگ شهر برابر با ضوابط باغات اجرا شود، مشکل تا حدودی حل خواهد شد .

وی گفت: در حال حاضر عملیات عمرانی شامل کف‌سازی مسیر در حال انجام هست تا مشخص شود که این مسیر پیاده‌رو است و در ادامه باید یک بودجه کافی در نظر گرفته شود تا بتوان عمیلیات  عمرانی در این طرح را به پایان رساند ./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز