خبرگزاری کار ایران

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان:

بهره‌مندی 30 هزار نوجوان از برنامه‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۵۲

سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر 30هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مهدی پودینه روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: یکی از فعال ترین حوزه های نهاد اوقات فراغت، نهاد مسجد است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج در هر یک از مناطق با توجه به نیاز جغرافیایی و فرهنگی و بهره گیری از نیروی انسانی آن منطقه، مستقر می‌شود.

حجت الاسلام‌ پودینه خاطرنشان کرد: تابستان امسال 847 کانون فرهنگی و هنری مساجد شیعه و سنی استان متولی اجرای برنامه ها و کلاس‌های اوقات فراغت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کانون های فرهنگی هنری مساجد به شهرستان‌های خاش با 100 کانون، زاهدان 80 کانون، میرجاوه 90 کانون، زابل و دلگان 70 کانون، ایرانشهر و سراوان 60 کانون اختصاص دارد.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان اذعان داشت: استقرار پایگاه‌های بسیج و کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان به دلیل استفاده از ظرفیت جوانان و جذب آنان به این کانون ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: 14 کانون تخصصی در بخش های مختلف در زاهدان برای اولین بار به صورت پایلوت پیش بینی شده است.

وی افزود: در طرح‌های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن کریم و تفسیر مد نظر است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت استان برخلاف سایر نقاط کشور با رایزنی های صورت گرفته از اول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام پودینه اظهار داشت: سال‌گذشته افزون بر 22 هزار نوجوان و جوان سیستان و بلوچستان در 480 پایگاه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شرکت و از برنامه‌های آنها بهره مند شدند.

وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز