خبرگزاری کار ایران

فعال حوزه گردشگری گیلان عنوان کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه رفع موانع پروژه‌های گردشگری دراستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۹۲۷

فعال حوزه گردشگری گیلان گفت: گردشگری استان گیلان نیاز مند توجه و توسعه بیشتر است.این اتفاق هم فقط با اجرایی کردن پروژ ه‌های گردشگری استان میسر است.

فریبرز خلیل زاده در گفتگو با ایلنا در رشت گفت: سال 96 بنابر فرمایش مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال نام گذاری شده است که از طرفی با توجه به قابلیت های توریستی استان، استاندارگیلان نیز پایه توسعه سال جاری استان را گردشگری عنوان کرده اند که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: گردشگری در کنار صنایع دستی تنها مزیت تولیدی در دنیاست که اشتغال پایدار و خدمات مستقیم داشته و تحت تاثیر خط تولید و ماشین آلات اتوماتیک و خودکار قرار نگرفته است که باید در قوانین، مقررات،آیین‌نامه‌ها این بخش از هر لحاظ (مالی،عوارض،بیمه و تسهیلات بانکی و ... ) تسهیل شود.

 وی افزود: باید از ظرفیت کشورهای همجوار در زمینه توسعه گردشگری و تخصصی مانند دریایی، طبیعت‌گردی،‍‍‍‍‍‍ ژِئوتوریسم، گردشگری پزشکی و سلامت و ... به نحو حرفه ای تری استفاده شود.

این فعال اقتصادی بیان داشت:اولویت اصلی باید با بازسازی و تجهیز مراکز گردشگری و سپس کیفی سازی خدمات، به روز سازی پرسنل و افزایش آموزش ضمن خدمت با تاکید بر استفاده بهتر از ظرفیت های بومی و آداب سنن گیلانی باشد.

وی افزود: در مرحله دوم باید کارگروه ویژه‌ای جهت رفع موانع پروژه‌های راکد و نیمه تمام راه اندازی شود  و در مرحله آخر صدور هر گونه مجوزی باید بر اساس اطلس گردشگری استان باشد که البته یکی از خلاءهای استان نبود چنین اطلسی است که موجب باری به هر جهت بودن مجوزهای صادره تا به امروز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز