خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام رییسی:

اگر تخلفات مهندسی شده انتخابات بررسی نشود، اعتماد مردم آسیب می‌بیند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۴۷

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای ۱۶ میلیونی مردم به خود را رای به ارزش‌ها عنوان کرد و گفت:

به گزارش  خبرنگار ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شب گذشته در جمع حامیان خود در جامعه الحسین مشهد مقدس با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی از ویژگی‌های نظام اسلامی و قانون اساسی کشور است، گفت: در کشور ما تمام ارکان جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم انتخاب می‌شود.

او اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مردم آمدند تا رای خود را به صندوق بیندازند اما فقط به خاطر اینکه می‌خواستند به کاندیدای رقیب دولت رای دهند ساعت‌ها پشت در منتظر ماندند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه من از مردمی هم که نتوانستند در انتخابات شرکت کنند و رای خود را به درون صندوق بیندازند عذرخواهی کنم، خاطرنشان کرد: رای ۱۶ میلیونی مردم به خود را رای به ارزش‌ها می‌دانم.

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: بنده تاکنون از حق تولیت آستان قدس رضوی استفاده نکرده‌ام و تا آخر عمر نیز استفاده نخواهم کرد.

او ادامه داد: ستادها همه مردمی بودند، اداره ستادها کاملاً مردمی بود، خود مردم بودند، دیدید و شنیدید که فردی درب مغازه را باز کرده بود و یا فردی منزلش را به این امر اختصاص داده بود و در این راه قرار داده بود، خانمی النگو و یا گوشواره‌اش را داد و من شرمنده شدم، درست مثل روزهای دفاع مقدس.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: توهین گفتن به سید ابراهیمی رییسی فضای انقلابی و جهادی را در کشور کم رنگ نخواهد کرد.

رییسی با بیان اینکه از زمانی که وارد این عرصه شدیم، در مورد کرامت خواهی و حق خواهی و عدالت اجتماعی و اقتصادی و گفتمانی که امام و رهبری داشتند تاکید کردیم خاطر نشان کرد: گفتیم می‌خواهیم صدای کسانی باشیم که صدای آنها شنیده نمی‌شود، گفتم می‌خواهیم صدای محرومان و کسی که با مشکلات مختلف اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کنند باشیم که روزنامه و پژواکی ندارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: می‌خواهند جامعه را دوقطبی کنند و بر طبل دوقطبی کردن جامعه می‌نوازند و این روش فرسوده انگلیسی‌ها است که شیعه را دوقسم کنند و سنی را دوقسم کنند، ما این دوقطبی کردن را برای اینکه بخواهند از پاسخ به سوالات فرار کنند نمی‌پذیریم.

او ادامه داد: مردم سوالشان این است چهار سال چه کردید؟ مردم سوالشان این است دور از تهمت‌ها و افتراها و نارواها چرا آدرس غلط به مردم می‌دهید؟ مردم می‌گویند کار، چرا بیکاری است؟ به مردم بگوئید چقدر کار ایجاد کردید چقدر می‌خواهید کار ایجاد کنید، این جواب مردم است نه اینکه جواب این مردم این باشد که اینها می‌خواهند دیوار بکشند.

رییسی گفت: ما گفتیم باید به قانون عمل کرده و کف یک میلیون شغل سالانه ایجاد کنید اما گفتند می‌خواهند کشور را دچار مشکل کنند، گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد شود و گفتند اینها می‌خواهند مردم را فریب دهند.

او با انتقاد از عملکرد دولت در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: دولت در سیاست خارجی باید این سیاست ملتمسانه خود را کنار بگذارد.این که شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. این که القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است، زانو زدن در برابر یک مقام عربی که هزاران مسلمان را در منا به شهادت رسانده است، سیاست ملتمسانه است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: شما در مصاحبه ها و مناظره‌ها بنیه دفاعی و موشکی را تضعیف کردید و روحیه بچه‌های مدافع حرم و خانواده شهدای مدافع حرم را تضعیف کردید و بعد سر مزار پدر موشکی رفتید. این چه رفتاری است؟

رییسی ادامه داد: ما می‌گوئیم کدام رئیس جمهوری بنیه دفاعی و موشکی کشورش را تضعیف می‌کند؟ کدام رئیس جمهوری است که بنیه دفاعی کشورش را تضعیف کند؟ شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آنها را تضعیف می‌کنید؟ اگر این‌ها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش می‌جنگیدیم.

 او با بیان اینکه تمام امکانات کشور برای ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت هزینه شد، گفت: من۲۰ فروردین از مشهد و آستان رفتم و درهیچ یک از برنامه‌های آستان شرکت نکردم، ده‌ها روزنامه زنجیره‌ای برای دولت کار و مدام به رقیب تهمت زدند در حالی که روزنامه قدس ازهر گونه فعالیت انتخاباتی دوری کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بیش از ۲۰۰ فیلم به ستادهای ما ارسال شده که نشان می دهد ۲ هزار صندوق در انتخابات دارای اشکال است و باید به آنها رسیدگی شود.

رئیسی ادامه داد: ما پایبند به انقلاب هستیم و کار را از مسیر قانون دنبال می‌کنیم اما اگر این تخلفات مهندسی شده و سازمان دهی شده بررسی نشود اعتماد مردم آسیب می‌بیند و این آسیب دیدن خسارت بزرگی برای کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پایبندی به خط امام و ولایت فقیه و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و توجه به مردم و باور داشتن آنها شاخص‌های خط امام و راه امام است، ادبیاتی انقلابی و در خور شان مردم انقلابی خواسته مردم عزیزمان و خط روشن و نورانی اماممان است.

رییسی گفت: اکنون نظر شورای نگهبان را نظر نهایی می‌دانیم و درخواست خودمان را مطرح کرده‌ایم و قانونمند کار را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز