خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار در بجنورد:

حدود ۲۲۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش بیمه‌بیکاری قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۵۵۲

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۲۲۰ هزار نفر از کارگرانی که بدون میل و اراده از کار بیکار شده‌اند در سطح کشور زیر چتر حمایت بوده و از بیمه بیکاری بهره می‌برند.

به گزارش ایلنا، کریم یاوری در کارگاه حمایت از مشاغل و بیمه‌بیکاری که در سالن جلسات اداره کل‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی برگزار شد، اظهار داشت: چتر حمایت اجتماعی از کارگران بیکار شده، گسترده‌تر شده و حمایت‌ها از این افراد افزایش داشته است.
 
یاوری نسبت تعداد کل مقرری‌ بگیران بیمه‌بیکاری به‌کل بیمه پردازان اجباری را حدود 2 درصد اعلام کرد و افزود: علی‌رغم افزایش تعداد و هزینه‌های مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با اتخاذ تدابیر راهبردی از جمله هدایت مقرری‌بگیران به اشتغال مجدد، در منابع بیمه بیکاری صرفه‌جویی حاصل‌شده است.
 
وی همچنین به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها اشاره کرد و گفت: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و همچنین کارگاه‌های استانی، مدت‌زمان رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار کاهش‌یافته است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این کارگاه اظهار داشت: در حال حاضر 875 نفر در استان تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دارند.
 
حسن نوری گفت: در شرایط کنونی جامعه که اکثریت متقاضیان کار فاقد مهارت هستند، آموزش مهارت باید بازارمحور و تولیدمحور باشد و مهارت‌آموزی مقرری‌بگیران برای اشتغال مجدد سرلوحه کارمان قرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز