خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

تشریح دلایل افزایش میزان ریزگردها در غرب کشور/ پیگیری راه‌حل دیپلماتیک از طریق سوریه و عراق

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۳۹۷

مدیرکل هواشناسی استان کردستان ضمن تشریح دلایل افزایش میزان ریزگردها در غرب کشور گفت: مشکل ریزگردها در مناطق غرب و جنوب غربی ایران در خارج از مرزهاست.

محمدطالب حیدری در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عصر روز گذشته جلسه شورای هماهنگی‌مدیریت‌بحران با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و موضوع ریزگردها به طور ویژه در این نشست مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

حیدری افزود: در این جلسه اعلام شد که منشا ریزگردها در مناطق‌غرب و جنوب‌غربی ایران در کشورهای سوریه و عراق است. 

وی تصریح کرد: با جنگل‌کاری در این مناطق مشکل ریزگردها چندان حل نخواهد شد و این مسئله باید در خارج از مرزها از طریق دیپلماتیک بین دولت‌ها انجام شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: البته این نشست‌های دیپلماتیک از سوی دولت‌ها زمانی می‌تواند عملی شود که در کشورهای سوریه و عراق امنیت و صلح و ثبات حاکم شود چرا که به دلیل قطع شدن آب رودخانه های دجله و فرات که بخش عمده آن از کشور ترکیه تامین می‌شود و همین مسئله باعث تشدید خشکسالی در این کشورها شده و باتلاق‌های کشور عراق خشک و به بیابان تبدیل شده است.

وی افزود: همچنین تردد تانک‌ها در ایام جنگ در مناطق بیابانی باعث از بین رفتن پوشش‌طبیعی خاک این مناطق شده و شدت باد باعث طوفان‌های ریزگردی می‌شود و به مناطق غرب و جنوب غربی ایران سرایت می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز