خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درآمد سازمان تامین اجتماعی خبر داد:

آغاز فرایند بازرسی الکترونیکی در ١٢ استان

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۰۷۹

مدیرکل درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: فرایند بازرسی الکترونیکی در ١٢ استان آغاز شده و درصدد هستیم تا پایان سال جاری اجرائیات الکترونیکی را نیز به صورت پایلوت درتهران عملیاتی کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، با هدف توسعه وگسترش تعاملات و تقویت و هم‌افزایی ارتباط با شرکای اجتماعی و آشنایی بیشتر آنها با مصادیق سازمانی ، با تلاش ادارات کل فرهنگی اجتماعی بیمه شدگان وکارکنان و درآمد سازمان،کارگاه آموزشی اعضای هیات‌های بدوی شعب تابعه تامین اجتماعی استان گیلان با حضور نمایندگان کارگری وکارفرمایی فعال دراین مجموعه برگزار گردید .

جمیل حق پرست مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان‌با اشاره به جایگاه ونقش هیأت‌های بدوی با توجه به حساسیت قضاوت و ضرورت‌ها و الزامات آن و رعایت اصول واخلاق و اجرای صحیح قوانین وحقوق طرفین با دقت و بررسی مستندات،این عرصه را ازسنگین‌ترین بخش‌های کاری برشمرد و درگزارشی ازمیزان صورت‌حسابهای صادره واعتراض‌های انجام شده به آنها اظهار داشت : شمارصورت‌حسابها بدنبال دو مرحله‌ای شدن در هر سال کاهش‌یافته ومیزان اعتراض‌های ثبت‌شده برای رسیدگی درهیأت‌ها از ١٣/٣درصد در سال ٩٤ به ١١/٥درصد در سال ٩٥ رسیده است .

وی همچنین با بیان اینکه در هیأت تجدید نظر استان نیز طی سال ٩٤ با تشکیل ٢٤٣ جلسه ، تعداد ١٩٨٤ پرونده رسیدگی شد  ازکاهش این آمار به ٢١٥ جلسه وبا ١٦٤٣ پرونده در سال ٩٥ خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان دربخش دیگری از مباحث خود به تحلیل وتشریح علل صدور آراء فسخ در هیأتها پرداخت .

 مدیرکل درآمد سازمان نیز طی سخنانی با اشاره به صدور ٢/٦میلیون بیلان در سال گذشته ، میزان اعتراض‌های وارده به این تعداد را ١٧٦هزار اعتراض عنوان داشته و این نرخ ٨ درصدی را قابل قبول برشمرد . 

قریب  افزایش دو درصدی ورودی بیمه شدگان به نسبت رشد ٨ درصدی مستمری ها طی سالیان اخیر را مناسب ارزیابی کرده وافزود : این تغییرات عدم تعادل شدید منابع ومصارف وبحران دراین زمینه را به‌دنبال داشته‌است .

مدیرکل درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان ابعاد مختلف تاثیرات هیأتها ، اظهار داشت : رنجش خاطر وعدم اعتماد کارفرمایان اولین نتایج عملکرد ناصواب دراین بخش است .

وی خاطر نشان کرد: اهمیت و حساسیت هیأتها از این منظر است که درهر دو سو با حق‌الناس مواجه است که در یک طرف آن کارفرما وسوی دیگر کارگر قرار دارد.

قریب با اشاره به ٣١ درصد آرای تاییدشده  و ٥٧ درصد آرای  فسخ شده و حدود ١٢ درصد قرارهای صادره افزود :قلمی که در دستان شماست و آرایی که براساس تصمیم اعضا  نگارش می شود باید علاوه بر احقاق حقوق ورعایت قوانین موجب آبادانی باشد نه اینکه ویرانی و اجحاف  غیرحقی را سبب شود .

مدیرکل درآمد سازمان در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به گسترش خدمات غیرحضوری درسازمان افزود: فرایند بازرسی الکترونیکی در ١٢ استان آغاز شده و درصدد هستیم تا پایان سال جاری اجرائیات الکترونیکی را نیز بصورت پایلوت درتهران عملیاتی نماییم .

قریب همچنین اظهار داشت: برای شفافیت و روانسازی کار هیأتها تلخیص بخشنامه‌های صنوف ، حسابرسی ، پیمانها ، رانندگان و... را به انجام رسانیده‌ایم ومکانیزه کردن برنامه‌هایی همچون حسابرسی را نیز در دستور کار داریم چرا که معتقدیم دفاتر قانونی باید قابل رصد باشد لیکن دراین مسیر باید اصولی را رعایت نمائیم .

وی تدوین منشور اخلاقی برای اعضای هیأتهای تشخیص مطالبات را با هدف تقویت اخلاق مداری و ایجاد اعتماد بصورت عملی دربین سازمان و کارفرمایان از دیگر اقدامات حوزه درآمد برشمرده وافزود : حتی همکاران عضو هیات نیز نباید با تعصب و جانبداری دراین خصوص عمل نمایند .

وی انحراف در آرای صادره را به حرکت روی لبه تیغ تشبیه کرد که ازهر سو می‌تواند حق یک فرد از جامعه کارگری یا کارفرمایی را ضایع کند .

مدیرکل درآمد سازمان در ادامه افزو:ما می‌دانیم که اگر یک روز سابقه از بین برود چه مشکلاتی می‌تواند شکل بگیرد پس احترام و تکریم وصیانت از حقوق طرفین از وظایف ماست .

باید درهیأتها به کارفرما فرصت مناسب برای ارائه توضیح ومستندات داد و بی تفاوتی وکم توجهی اعضاء آثاری مخرب تر ازهزینه های ریالی بدهی ها در منظر اجتماعی خواهد داشت .

علایی مدیرکل فرهنگی واجتماعی بیمه شدگان وکارکنان بعنوان دیگر سخنران این کارگاه آموزشی ، هدف از برگزاری این نشست را درکنار مباحث تخصصی اشاعه مطالب زیربنایی وفرهنگی برشمرد .

وی افزود : ازآنجایی که نمایندگان تشکل‌ها و مجامع درهیأتها عضو هستند علاقمند هستیم با مفاهیم سازمانی آشنا باشند .

مدیرکل فرهنگی واجتماعی با اشاره به حضور پررنگ تشکلها ومجامع درصیانت از سازمان ، جلوگیری از جداشدن بخش درمان از تامین اجتماعی را ازثمرات این نقش آفرینی دانست .

علایی همچنین با بیان اینکه طی شش سال گذشته هزینه های تعهداتی سازمان از ٩ هزار میلیارد تومان به ٧٢ هزار میلیارد تومان افزایش داشته از هشت برابر شدن میزان پرداختی ها ازسال ٨٧ تا ٩٣ خبر داد .

وی همچنین با تعبیر هیأت های بدوی به پل صراط با استناد به آیات قرآنی ، حقوق بیمه شدگان وکارفرمایان را به‌منزله امانتی درنزد اعضاء هیأتها برشمرد .

تشکیل شورای راهبردی شرکای اجتماعی وبرنامه ریزی به منظور آموزش یکصد هزار کارگر درسطح کشور در زمینه پیشگیری از حوادث از دیگر موضوعات مطروحه توسط مدیرکل فرهنگی واجتماعی بیمه شدگان و کارکنان بود .

کریمی سرپرست دبیرخانه هیات های بدوی سازمان نیز با تبیین جایگاه این حوزه ، ضمن اشاره به تدوین منشور اخلاقی اعضاء از آن بعنوان فهم مشترک یاد نموده وافزود : درصدد هستیم با تنظیم سوگند نامه ای اعتقادی ، علاوه بر رعایت قوانین ، با انعطاف پذیری مناسب و بی طرفی کامل این مهم را انجام دهیم .

کریمی با بیان اینکه واقعیت این است که بدون تولید وصنعت ووجود کارفرمایان ، اشتغال وکارگر نیز کمرنگ میگردد اظهار داشت : باید کارفرما با استقبال وپذیرش شایسته در شعب مواجه باشد و آرامش خاطر وهمراهی از سوی ما را تجربه کند .

سرپرست دبیرخانه هیاتهای بدوی افزود : کار هیأت‌ها باید براساس خرد‌جمعی باشد و درجهت افزایش کارآیی آن راه اندازی برنامه اوراکل و ارسال پیامکی آراء را دردستور کار داریم .

وی  با تاکید بر ضرورت دوره های آموزشی وبازنگری در آموخته ها وتجربیات اذعان داشت : تلخیص دستورالعملها را در جهت روانسازی وشفافیت بیشتر انجام داده ایم وبرای این منظور خود محور عمل نکرده و ازنقطه نظرات و تجربیات نمایندگان قوه قضاییه ، اتاق اصناف و تعاون و جوامع کارگری استفاده شده است . 

کریمی خاطر نشان ساخت با فعالیت موفق هیأت های بدوی از طرح بیش از ٣٠٠ هزار پرونده در مجامع قضایی جلوگیری گردیده است .

سرپرست دبیرخانه هیأت های بدوی سازمان با اشاره به طرح ارزیابی سالانه ٥ استان اظهار داشت : هدف از این امر مچگیری نبوده و بلکه بدنبال تقویت تعاملات وتکمیل بهترکارمیباشیم .

وی  عجین بوده قانون مندی واخلاق حرفه ای را درکار هیأتها ضروری دانسته و برنقش واثرگذاری شرکای اجتماعی در تصمیم ها تاکید کرد .

کریمی اطلاع رسانی شفاف ، اعتماد سازی و حمایت ازحقوق شرکای اجتماعی را از وظایف هیأتها قلمداد کرده و  به تشریح برخی از چالش های بازدارنده در هیأتها پرداخت .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز