خبرگزاری کار ایران

برداشت از محصول گل گاو‌زبان آغاز شد

تولید 41میلیون تن گل گاوزبان در تالش / افزایش 10درصدی محصول نسبت به گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۰۲۵

مدیر جهاد کشاورزی تالش از آغاز برداشت محصول گل گاوزبان در سطح 150 هکتار از اراضی ییلاقی و کوهستانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از تالش، سید علی موسوی بیان کرد: گل گاوزبان در مناطق ییلاقی در قالب طرح توسعه مزارع الگویی با تسهیلات بانکی ترویج می یابد و کشت این محصول در تالش به علت شرایط جوی و بارندگی مناسب، نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است. 

  مدیر جهاد کشاورزی تالش خاطرنشان کرد: گل گاوزبان خاصیت دارویی دارد و پیش بینی می شود امسال 41 تن از این محصول به ارزش 57 میلیارد ریال در تالش تولید شود.

  مدیر جهاد کشاورزی تالش  اذعان داشت: تالش چهار هزار هکتار اراضی زراعی غیر شالیزار دارد که  پیش بینی می شود امسال بیش از 9 هزار تن محصول به ارزش حدود 91 میلیارد ریال در این شهرستان تولید شود.

موسوی همچنین از آغاز برداشت گوجه سبز ارقام پیوندی و محلی موسوم به اسالمی در سطح 170 هکتار از باغات جلگه‌ای تالش توسط 290 بهره بردار خبرداد و پیش بینی کرد هزار و 700 تن از این محصول به ارزش 34 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه شود.

وی افزود: کشت بهاره محصولات صیفی و جالیزی شامل گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، انواع لویبا، هندوانه، خربزه و پیاز در سطح یکهزار و 368 هکتار توسط 2 هزار و 300 بهره بردار در تالش آغاز شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز