خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:

صدور مجوز تأسیس پالایشگاه پلاسمای خون انسانی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۹۴۶

مجوز تاسیس پالایشگاه پلاسمای خون انسانی در زمینه انواع فرآورده‌های مشتق از خون در استان گیلان صادر شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: برای اجرای طرح مذکور حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برآورد شده است.

علی منتظری تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت 5 هکتار و زیربنای 8/2 هکتار احداث می شود و برای 440 نفر نیز بصورت مستقیم شغل ایجاد می کند.

وی با بیان این مطلب که مواد اولیه پالایشگاه، پلاسمای خون است، گفت: فرآورده های پلاسمایی پالایش شده عمدتاً شامل فاکتور انعقادی 8 ، فاکتور انعقادی 9، آلبومین با غلظت های مختلف و ایمونوگلوبین‌های تزریقی عضلانی و وریدی است.

بنابر اعلام رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان این طرح در مرحله آغاز احداث در شهرستان شفت بوده و مجوزهای لازم در زمینه تهیه زمین، تاییدیه سازمان غذا و دارو و... در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد این اقدام بتواند کشور را از ورود مشتقات و تجهیزات پلاسمایی خون انسانی از خارج از کشور بی نیاز کند.

لازم به ذکر است با وجود 5 کارخانه داروسازی برند و صاحب نام در استان، انتظار می رود گیلان در آینده نزدیک، به قطب داروسازی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز