خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله امامی کاشانی؛

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سیدرضا علم الهدی در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۸۱۷

با حضور آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ، روحانیون و اقشار مختلف مردم مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله سید رضا علم الهدی در کاشان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام صادقی شب گذشته در مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سید رضا علم الهدی در حسینه چهل تن کاشان، به نقش علما در رشد معنوی، دینی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت : همانطور که علما در دوران زندگی خود در رشد دینی، معنوی و اخلاقی جامعه اثرگذار بودند، مرگ، تشیع جنازه و مجالس فاتحه خوانی آنها نیز در جامعه تحول ایجاد می کند.

وی ، به زهد ، اخلاص ، سجایای اخلاقی ، علم ، دانش و فضل آیت الله سید رضا علم الهدی اشاره کرد و گفت: حضور در مجلس فاتحه خوانی علمای بزرگ دینی موجب تجدید پیمان مجدد با علمایی که عمری را در علم و دانش و ترویج سیره اهل بیت(ع) و دوری از هوا و هوس به کار بردند، است.

این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به روایات متعدد درثوابی که در نگاه کردن به چهره انس، مجالست و سخن گفتن با عالم وجود دارد، اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش امام موسی کاظم (ع) با هر عالمی برخواست و مجالست نداشته باشید مگر عالمی که رفتار ، منش ، اخلاق، گفتار و زندگی اش شما را از شک به یقین تبدیل کند.

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سیدرضا علم الهدی در کاشان برگزار شد

وی ، مجالست با عالمی که کبر وغرور نداشته باشد را از دیگر مشخصات یک عالم دینی براساس دیگاه امام موسی کاظم(ع) عنوان کرد و زهد و تواضع را از ویژه گی های بارز آیت الله سید رضا علم الهدی نام برد و گفت : ادب و تواضعی که این عالم ربانی برای اساتید خودش قائل بود بسیاربی نظیر بود .

وی، با اشاره به اینکه تواضع و ادب آیت الله علم الهدی به وی عزت بخشید افزود : آیت الله علم الهدی آنچنان با عظمت از سجایای اخلاقی مراجع تقلید خصوصا ازآیات عظام همچون بروجردی ، امام راحل و ... با عظمت یاد می کردند که انگار آیت الله سید رضا علم الهدی طلبه 20 ساله ای است که خود را وام دار علم ، دانش و سجایای اخلاقی این علما می داند.

وی، عزت وآبروی آیت لله علم الهدی را در پرتو زهد و نداشتن تکبرش دانست و گفت : کسی که تکبر داشته باشد خداوند ذلیلش می کند و کسی هم که در برابر مردم تواضع داشته باشد خداوند سربلند و آبرومندش می کند .

این سخنران مذهبی ، نشست وبرخاست کردن با عالم را موجب از بین رفتن کبر وغرور دانست و به اثرات عزت بخشیدن کتاب ملا مهدی نراقی به ایشان اشاره کرد و گفت : زمانی که مرحوم ملا مهدی نراقی کتاب ارزشمند اخلاق را نوشت و نسخه ای از این کتاب به دست سید بحرالعلوم درنجف رسید موجب استقبال و تجلیل با شکوه از این عالم گردید .

وی ، با اشاره به اینکه آیت الله علم الهدی زندگی زاهدانه و خالصانه داشت گفت : این عالم ربانی پس از خواندن نماز شب درمنزل با اقامه اذان صبح با صدای بلند همسایگان را نیزاز خواب بیدار می کرد

حجت الاسلام صادقی ، به سابقه ارتباط مبارزاتی این عالم دینی با امام راحل اشاره کرد و گفت: معظم له ضمن اینکه در دوران مبارزات درمنابر مردم را به سیره اهل بیت (ع) آشنا می کرد با عشق ورزیدن به امام راحل ومقام معظم رهبری وشهداء در کنار آیت لله صبوری ، خراسانی ، مناقب .یثربی ودیگر علمای دینی کاشان در مبارزه با رژیم ستمشاهی در صف اول تظاهرات قرار می گرفت .

برپایه این گزارش در مراسم هفتمین روز آیت الله سید رضا علم الهدی علاوه بر روحانیون ، فضلا، علما ، طلاب حوزه های علمیه ، خانواده معظم شهداء ، مسئولان و اقشار مختلف مردم کاشان، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران ، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و آیت الله مبشری کاشانی نیز حضور داشتند.

شایان ذکراست آیت الله سید رضا علم الهدی از علمای برجسته و از چهره‌های علمی و مذهبی سیاسی در سال 1305 در محله گذرشیخ ولی سلطان کاشان در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و از شاگردان ممتاز امام راحل بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز