خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت مطرح کرد:

منازعات‌سیاسی کشور را از توسعه و پیشرفت بازمی‌دارد / باید کارهای نیمه تمام را کامل کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۷۴۷

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت مردم سالاری واقعی را به نمایش گذاشتند، تاکید کرد: درگیری در منازعات سیاسی، کشور را از توسعه و رفاه مردم بازمی دارد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت که شامگاه پنجشنبه در شبکه باران‌سیمای مرکز گیلان‌سخن می‌گفت، با تقدیر و تشکر از حضور مردم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه گفت: موضوع ممتاز این انتخابات، حضور همه ایرانیان چه داخل و چه خارج از کشور است که با یک جلوه، اعتقادشان را برای اعتلای ایران نشان دادند و مردم سالاری واقعی را به نمایش گذاشتند.

وی اضافه کرد: اگر بر پایه میزان مشارکت و انتخاب بخواهیم به مردم ایران امتیاز بدهیم، امتیاز بسیار ارزشمندی نسبت به انتخابات گذشته دارند و آنها برای ما این فرصت را ایجاد کردند تا کارهای نیمه تمام را تمام کنیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه از فردای بعد از انتخابات، تداوم خدمت به مردم را مد نظر داشتیم، تصریح کرد: اگر درگیر منازعات سیاسی شویم، هویت اصلی که توسعه، پیشرفت و رفاه مردم است، مغفول خواهند ماند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در چهار سال گذشته تمامی شاخص ها مثبت و امیدبخش بوده، گفت: یکی از این موارد، کاهش، کنترل تورم و رشد اقتصادی بود که رشد اقتصادی منفی هفت به مثبت هفت تبدیل شد و در رقابت های انتخاباتی هم دیدیم که هیچ کاندیدایی بر خلاف سال 92 ، از تورم و کنترل آن حرفی نمی زد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سخنانش با اشاره به اهمیت امور زیربنایی گفت: در ماه های آینده مردم صدای سوت قطار را می شنوند و اولین اقدام برای گیلان، وصل شدن این استان به شبکه ریلی است.

وی اظهار کرد: بعد از اتصال رشت به شبکه ریلی که حرکت قطار با سرعت 160 کیلومتر گردشگران را به خود معطوف می کند، باید این مسیر را به سمت انزلی و آستارا برای اقتصادی شدن آن ادامه دهیم.

نوبخت احداث کنار گذرهایی همچون سنگر - سیاهکل، لنگرود و تالش را از جمله برنامه های دیگر برای استان در بخش راه عنوان کرد و با اشاره به اهمیت مسائل زیست محیطی و ضرورت برنامه ریزی برای توجه به آنها گفت: دو رودخانه زرجوب و گوهررود رشت، بدلیل پسماندهای صنعتی و غیره، آلوده شده اند که دو سال قبل، 500 میلیارد ریال اعتبار برای پاکسازی آنها پرداخت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه این میزان برای پاکسازی این رودخانه ها کافی نیست، اما نخست مطالعات باید انجام شود.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه تعدادی واحد صنعتی آماده وجود دارد که با همه ظرفیت کار نمی کنند، افزود: مبادله ای با واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواهیم داشت به این صورت که به این واحدها متناسب با اشتغالزایی شان برای جوانان تحصیلکرده، تسهیلات داده می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات با تسهیلات طرح رونق تولید که سال گذشته به واحدهای تولیدی پرداخت شده، متفاوت است و این واحدها باید متعهد شوند که متناسب با تسهیلات، اشتغال ایجاد کنند.

نوبخت همچنین به اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط برای جوانان تاکید و بیان کرد: با فعال کردن خانه جوانان در استان، می توانیم به برنامه های فرهنگی و نشاط جوانان بپردازیم و در حال حاضر، کارفرمایانی که جوانی را مشغول به کار کنند، حق بیمه ای را که به عنوان حق کارفرما باید بپردازند، از سوی دولت پرداخت می شود.

نوبخت یکی دیگر از سرفصل های برنامه ها را کشاورزی عنوان کرد و گفت: گیلان، استانی کشاورزی است و محصولاتی همچون چای و پیله ابریشم را بصورت تضمینی خریداری می کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای حمایت و صیانت از محصولات کشاورزی، از واردات در زمان برداشت جلوگیری کرده ایم.

وی همچنین با اشاره به توجه دولت به اقشار آسیب پذیر گفت: در این راستا ، مستمری 70 هزار تومانی افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی از 70 به 240 هزار تومان افزایش یافته، هرچند لازم است ولی کافی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز