خبرگزاری کار ایران

حمدیه مطرح کرد:

رشد چشمگیر ایران در زمینه‌های علمی و دانشگاهی/عدم ماندگاری نخبگان در گیلان ریشه‌یابی شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۷۵

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی بر لزوم شناخت دلایل عدم ماندگاری نخبگان و دانشمندان گیلانی در استان و کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، امیرعلی حمدیه عصر امروز در اولین جلسه شورای توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی گیلان اظهار داشت: ایران پس از پیروزی انقلاب در حوزه دانشگاهی و علمی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم گیلان از با استعدادترین مردم ایران هستند بر لزوم شناخت دلایل عدم ماندگاری نخبگان و دانشمندان گیلانی در استان و کشور تاکید کرد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی افزود : باید علل عدم ماندگاری نخبگان گیلانی را ریشه یابی کرد، چرا که تداوم این مهم و تکرار آن باعث رشد آسیب در پیشرفت علم و تولید محصول می‌ شود.

حمیدیه مارکتینگ‌شدن محصولات دانش‌بنیان کشور را هدفی مهم در توسعه تکنولوژی دانست و تاکید کرد: پایه‌های اولیه مارکتینگ شدن علوم در ایران طی ده سال گذشته رشد خوب و مطلوبی داشته است.

حمیدیه تصریح کرد: در کشور ما تحقیقات علمی مختلفی در راستای پیشرفت تکنولوژی در حال انجام است اما با وجود اقدامات مذکور، کشور مسیر درستی را در راستای تولید ثروت و خارج کردن اقتصاد از وابستگی به نفت طی نکرده است.

این مقام علمی کشور جایگاه ایران در حوزه سلول های بنیادی  را در رتبه 31 عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در حوزه سلول های بنیادی بین کشور های اسلامی در رتبه اول و در منطقه خاورمیانه رتبه دوم را به دست آورده ایم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه تمام علم‌های دانشگاه‌های کشور را کنار یکدیگر قرار داده و تولید محصول کنیم؛ بدون شک ایران در آینده‌ای نزدیک به یک برند جهانی تبدیل می‌شود

دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول­های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیش از 50 مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی در کشور وجود دارد افزود: جذب سرمایه‌گذار در حوزه سلول‌های بنیادی بسیار ضعیف است و نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه مذکور به ‌شدت احساس می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز