خبرگزاری کار ایران

کلانتر معتمدی مطرح کرد:

کتاب " منظومه اصفهان" کاری منحصر به فرد درباره اصفهان

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۶۰۰

نویسنده کتاب پنج جلدی " منظومه اصفهان" نگارش این کتاب مطرح را یک فعالیت منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر پیمان کلانتر معتمدی، نویسنده کتاب 5 جلدی "منظومه اصفهان" که چندی پیش از سوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان رونمایی شد، این کتاب را منظومی در قالب مثنوی حماسی از تاریخ اصفهان دانست.

وی گفت: این منظومه با این ویژگی تاکنون در چنین دفتری به نگارش درنیامده بود بنابراین کاری منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دلایل انتخاب این زبان و قالب برای کتاب بیان کرد: با توجه به اینکه بهتر است زبان تاریخ در قالب مثنوی حماسی نگارش شود، این قالب برای این کار انتخاب شد.

این نویسنده با اشاره به همکاری کارشناسان مرکز اصفهان‌شناسی و خانه ملل سازمان فرهنگی تفرحیی شهرداری اصفهان و ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز برای این کار، افزود: با تلاش فراوان موفق شدیم تا تاریخ کامل اصفهان از پیش از اسلام تا دوره معاصر را فراهم آورده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

وی ادامه داد: جلد یک و دو این منظومه تا پایان دوره ترکمانان، جلد 3 تمام دوران صفویه، جلد 4 و 5 از دوران صفوی تا دوران معاصر را شامل می‌‌شود.

کلانتر معتمدی با بیان اینکه گروه هدف این کتاب را جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: هدف از تهیه این کتاب‌ها آشنایی جوانان با فرهنگ غنی خطه اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که سرایش اشعار این کتاب در قالب مثنوی حماسی است اما برای فهم و درک بهتر جوانان سعی شد این نوشته‌‌ها روان شده و در اختیار مخاطب قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز