خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

شناسایی بافت فرسوده در ۲۰ شهر گیلان

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۷۳

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از شناسایی بافت فرسوده در ۲۰ شهر استان گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، چهارمین جلسه استانی بازآفرینی پایدار شهری در محدوده‌ها و محلات هدف برنامه‌های احیا، بهسازی و نوسازی شهری با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران و سه نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران کل ستادی سازمان عمران و بهسازی شهری ایران، شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان و سایر مدیران عضو ستاد برگزار شد.

در این جلسه که امروز در فرمانداری شهرستان لاهیجان برگزار شد؛ شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استان به عملکرد موفقیت آمیز استان گیلان در زمینه برنامه مهاجرت معکوس اشاره کرده و گفت: خوشبختانه در سال ۹۵ توانستیم شرایط مهاجرت معکوس در استان را فراهم کنیم.

وی گفت: خوشبختانه رضایت کشاورزان در زمینه فروش برنج و کشت چای تاحدود زیادی منجر به بازگشت آنان در سال گذشته از شهرهای استان به روستاها شده است.

وی افزود: با این وجود برای‌جلوگیری از ایجاد سکونت‌گاه‌های غیررسمی نیازمند توجه‌ویژه به روستاها هستیم.

شعبانپور خاطرنشان کرد: در گذشته متاسفانه به دلیل واردات بی رویه برنج و آسیب به محصولات کشاورزی استان همچون چای و ابریشم روستاییان به شهرها مهاجرت نمودند که این امر منجر به ایجاد محلات و سکونت‌گاه‌های غیررسمی همچون محلات جماران و معلولین در شهر رشت  شده است.

مهندس شعبانپور ضمن ابراز خرسندی از سیاست‌های انجام شده در دولت برای بهبود وضعیت بافت فرسوده و  سکونتگاههای غیر رسمی ، توجه به بازافرینی شهری را از الویت های مهم در استان دانست.

 خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان از شناسایی بافت فرسوده در ۲۰ شهر استان گیلان خبر داد و گفت : بافت فرسوده در شهرهایی همچون رشت ، استانه اشرفیه، لاهیجان ، استارا ،بندرانزلی، لنگرود، رودسر، تالش، صومعه سرا  و... شناسایی شده و خوشبختانه محدوده بافت فرسوده در این شهرها به تصویب رسیده است.

خاوری همچنین به طرح بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده  شهری در شش شهر  استان شامل رشت، استانه اشرفیه، استارا ، تالش ، املش و صومعه سرا اشاره نمود که اعتبار انها از محل اعتبارات شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تهیه گردیده است. وی افزود: تهیه طرح بهسازی و نوسازی در چهار شهرهای لاهیجان ، بندر انزلی، رودسر و انزلی از محل اعتبارات شهرداری از سایر کارهای در دست اقدام در این زمینه است.

خاوری به  اقدامات صورت پذیرفته توسط شهرداری همچون بازسازی بافت مرکزی شهر رشت در قالب پیاده راه ، ساخت مدرسه تائب در جوار مرقد خواهر امام رشت، احداث کتابخانه سلیمانداراب در سکونتگاه غیررسمی سلیمانداراب ، طرح ساماندهی پل خشتی لنگرود در راستای بهبود سیمای شهری و ایجاد فضای سرزندگی و توسعه شهر اشاره نموده و از زحمات شهرداریها در این خصوص تشکر کرد.

ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با  تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت شهری و مفهوم بازافرینی پایدار شهری گفت: پروژه از مزرعه تا شهر یکی از پروژه های مهمی است که به ارتقای زندگی مردم و وضع معیشت انان توجه دارد و ما مصمم هستیم تا تمام توان خود را در حمایت از این پروژه به کار گیریم.

ایزدی افزود: در سالهای گذشته  کیفیت شهری مورد غفلت قرار گرفته به گونه ای که اکنون در بعضی از ماه‌های سال، مردم در کلان شهرها برای تنفس عادی خود دچار مشکل اند.

معاون راه و شهرسازی همچنین به اهمیت وجود برنامه های شهری با نگاه کیفی تاکید کرد و پیشگیری قبل از درمان را از مسائل مهم  مرتبط با بازآفرینی شهری دانست .  وی گفت خوشبختانه استان گیلان در این زمینه دارای ظرفیتهای خوبی است.

ایزدی معاون راه و شهرسازی و اعضای هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی ایران در سفر یک روزه ی خود به استان گیلان از پیاده راه میرزا کوچک خان در محله ی سلیمانداراب رشت، پروژه های بازآفرینی شهری در شهرهای لاهیجان، استانه اشرفیه و لنگرود شامل پروژه های هشت محله هشت بهشت و میدان کاشف لاهیجان ، بافت پیرامونی و آرام سازی حرم اقا سید جلال الدین اشرف در استانه اشرفیه و پل خشتی لنگرود بازدید به عمل اوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز