خبرگزاری کار ایران

به بهانه ۴ خرداد، روز دزفول؛

دزفول؛ پایتخت مقاومت ایران/ شهری که 200 بار موشک‌باران شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۵۶۷

در دوران جنگ تحمیلی شهر دزفول از سوی رژیم عراق 200 بار موشک باران شد بطوری که به شهر موشک‌ها لقب گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دزفول در دوران جنگ‌تحمیلی ایران و عراق یکی از مستحکم‌ترین شهرها به لحاظ بسیج عمومی نیروها و ترویج روحیه مقاومت و ایثار بود.

بافت اجتماعی و فرهنگ مذهبی، عامل وحدت و همبستگی بی‌نظیر در میان مردم شهر بود و این موضوع دزفول را به پایگاه مقاومتی در مقابل تهاجم دشمن تبدیل کرده بود.

دزفول در دوران جنگ تحمیلی 7 هزار کشته، زخمی و مفقودالاثر داشت که از این تعداد، دو هزار و 600 نفر کشته‌های جبهه جنگ بودند.

مردم دلیر شهر دزفول در طول 8 سال دفاع مقدس با همه توان در برابر دشمن قهرمانانه ایستادند و با وجودی که بیشترین موشک بر پیکره این شهر وارد شد اما در حین جنگ مردم، بخش‌های تخریب شده شهر را هم زمان بازسازی می‌کردند.

دشمن در آرزوی این بود که مقاومت مردم را بشکند ولی خوشبختانه آرزوی سقوط این شهر را برای همیشه به گور برد.

به دلیل مقاومت‌های بی‌نظیر مردم دزفول لوح زرینی به عنوان شهر نمونه مقاومت و پایداری به دزفول اهدا شد و این شهر را پایتخت مقاومت ایران نامیدند و روز چهار خرداد در تقویم ملی ایران به نام دزفول ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز