خبرگزاری کار ایران

علاقمندی آلمانی‌ها برای همکاری‌ اقتصادی با ارس

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۲۳۲

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس‌ از همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و آلمان در این منطقه خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب‌باغی روز چهارشنبه پس از دیدار با یک هیئت اقتصادی از کشور آلمان، گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و آلمان ریشه‌دار بوده و در شرایط کنونی امکان افزایش مراودات وجود دارد.

خادم عرب باغی افزود: منطقه آزاد ارس آماده هرگونه کمک و حمایت از پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری در ارس است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذارانی که علاقمند به احداث واحدهای تولیدی در سطح منطقه باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند و شرط این حمایت، انتقال دانش فنی و تولید در ارس است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس‌ با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری در ارس بازار بزرگ ایران پیش روی تولیدکنندگان خواهد بود، اظهارکرد: اینکه شرکت‌های خارجی فقط محصولات آماده را وارد کشور کنند، در راستای سیاست‌های اقتصادی کشور و منطقه آزاد ارس نیست و انتقال فناوری، ایجاد خط تولید و افزایش اشتغال در ارس جزو اولویت‌های بسته حمایتی ارس است.

مسئول هیئت آلمانی نیز در این دیدار ضمن استقبال و ابراز علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس گفت: امکانات و مزایای قانونی مناطق آزاد و به خصوص این منطقه برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب است.

هئیت اقتصادی آلمانی، برای انجام همکاری مشترک با شرکت تولیدی آمیکو به ایران سفر کرده و با توجه به نتایج به دست‌آمده از این دیدار، طرف‌های آلمانی با شرکت آمیکو قرارداد تولید محصولات مشترک، امضا می‌کنند.

گروه صنعتی آمیکو یکی از بزرگترین شرکت‌های بزرگ تولید انواع خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت در جلفا فعالیت دارد.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت به عنوان صنعتی‌ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز