خبرگزاری کار ایران

علی اوسط هاشمی مطرح کرد:

تشکیل کارگروه رسیدگی به پاشیدن اسپری‌فلفل توسط هواداران یک کاندیدا در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۲۴۳

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: درصد مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست‌جمهوری 75/41 بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اوسط هاشمی امروز در نشست‌خبری در زاهدان گفت: شور انتخابات در کشور ایران، تعجب رسانه‌های خارج از کشور را برانگیخته که این شور برگرفته از اراده و اختیار ملت و کثرت مشارکت در انتخابات حاصل شده است.

وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات پیامی برای گروهک‌ها و معاندان است که بدانند نظام اسلامی و کشور ایران از دژ محکمی برخوردار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری روستاییان در سطح استان سیستان و بلوچستان ثابت کرد فاصله‌ای بین اقشار روستایی با دیگر نقاط کشور وجود ندارد و همگان در تعیین سرنوشت این کشور مشارکت خواهند کرد.

هاشمی با اشاره به مشارکت بالای 70 درصد تهران و درصد بالای آرا به نفع روحانی اذعان داشت: این مشارکت بسیار ارزشمند است و صیانت از مشارکت 70 درصدی در پایتخت فرصتی برای دولت است تا با صدای بلند با جهانیان سخن گوید .

وی عنوان کرد: افزایش آرای روحانی در دور دوم انتخابات نشان از دقت در انتخابات ملت بوده و بدان معناست که رای جمعی خود را به راحتی به سبد کسی نمی‌ریزند.

استاندار با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در انتخابات اذعان داشت: حضور رسانه‌ها کمک فراوانی به افزایش  آگاهی ملت داشته و لحظه‌ای وقفه در فضای مجازی ایجاد نشد که این خود یک ظرفیت است .

علی اوسط هاشمی همچنین عنوان کرد: درصد مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست‌جمهوری 75/41 بوده که 75/02 درصد آن به نفع حجت‌الاسلام روحانی و 26/19 درصد به نفع حجت الاسلام رئیسی بوده است .

وی با اشاره به اهمیت مشارکت 75 درصدی مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات عنوان داشت: رشد درصد مشارکت در سیستان و بلوچستان به نسبت سطح متوسط کشوری 17 درصد رشد یافته است .

هاشمی افزود: بالاترین میزان رای به روحانی در سیستان و بلوچستان متعلق به سیب و سوران با 94/97 درصد و کمترین میزان رای متعلق به نیمروز با 29 درصد است. 

استاندار خاطرنشان کرد: انتخابات رونمایی از نگاه‌هاست و تنوع نوع مطالبات را مشخص می‌کند .

هاشمی با بیان اینکه هیچ دولتی مانند دولت روحانی به منطقه سیستان خدمت نکرده، افزود: تمام مراحل کارخانه لاستیک‌سازی به پایان رسیده و به‌زودی اجرایی خواهد شد .

وی تصریح کرد: آقایانی که پرچمدار مخالفت با دولت می‌شوند سبب تضییع حق مردم سیستان شده و در حق مردم مظلوم این منطقه جفا کردند‌.

استاندار با طرح این سوالات که سیستان چه زیرساخت‌هایی داشته و هم اکنون به چه مرحله ای رسیده، افزود: اشتیاق مردم سبب رای آنهاست و ما کسی را به اجبار  پای صندوق‌های رای نیاورده‌ایم و زمانی که به تخلف‌های انتخاباتی رسیدگی کنیم مشخص خواهد شد چه کسانی سبب تخریب نگاه‌های مردم شده‌اند.

هاشمی درباره برنامه‌های دولت‌دوازدهم در استان گفت: خوشبختانه دولت در شرایط مساعدی قرار داشته و در دور دوم فعال‌تر عمل خواهد کرد و از نظر مالی در جایگاه خوبی قرار خواهیم گرفت و حضورمان در عرصه خارجی قابل قبول است.

وی اظهار داشت: این دور آخر دولت روحانی است اما حضور افراد توانمندی مانند هاشمی، جهانگیری و ظریف در کابینه وی می‌توانند رقابت‌های خوبی در سطح کشور ایجاد کنند.

هاشمی عنوان کرد: دور دوم دولت روحانی متفاوت‌تر خواهد بود و فصل برداشت محصولات دولت‌یازدهم خواهد بود.

هاشمی عنوان کرد: سفر اخیر ظریف به پاکستان سبب تصویب 5 کمیسیون شده که کمیسیون آب یکی از آنها بوده و باب گفت‌وگو و ارتباطات ما با فعال شدن این کمیسیون‌ها باز شده است.

استاندار عنوان کرد: ارزش استاندار بودن در این استان را به هر پستی ترجیح می‌دهم مگر در شرایطی که از اختیاراتم خارج باشد.

وی درباره تغییر مدیران در دولت جدید گفت: بدون‌شک تغییراتی در انتصاب مدیران به‌منظور تحقق مطالبات مردم و بهبود وضعیت استان صورت خواهد گرفت.

علی اوسط هاشمی متذکر شد: همچنین جهت‌گیری‌ها باید به سمت روستاها باشد و برای بهبود وضعیت روستاهای استان طرح توسعه‌ای را با دانشگاه شهید بهشتی تهران بسته‌ایم.

وی با اشاره به پاشیدن اسپری‌ فلفل توسط حامیان یک کاندیدا به صورت جوانان زاهدانی گفت: چگونه است که عده‌ای اسپری‌ فلفل به‌صورت جمعی از جوانان می‌پاشند و به خود اجازه چنین جسارت‌هایی را می‌دهند؟ چگونه  عده‌ای به خود اجازه می‌دهند سلامتی تعداد زیادی از جوانان این استان را با بی‌خردی به خطر بیاندازند و آنان را روانه بیمارستان کرده و ابایی نداشته باشند؟

علی اوسط هاشمی افزود: تعجب می‌کنم از فضای رسانه‌ای استان که حتی یک برگ خبر از پاشیدن اسپری فلفل به‌صورت جوانان را منتشر نکردند! از رفتار مجرمانه فاصله نگیرید. برای این اقدام بسیار وقیحانه کارگروهی تشکیل داده‌ایم و از مجرمان نمی‌گذریم و دستور تشکیل پرونده برای پاشیدن اسپری فلفل به‌صورت جوانان به فرماندار و نیروهای امنیتی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز