خبرگزاری کار ایران

از یکم تا ششم خرداد؛

اولین نمایشگاه عکس و ابزار کار استادکاران قدیم سنندج برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۰۸۴

اولین نمایشگاه عکس و ابزارکار استادکاران قدیم شهر سنندج در نگارخانه شهرداری این شهر برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، این نمایشگاه در ادامه مجموعه کار«پیشه کونه کانی شاری سنه»  دایر شده و ابزار کار و عکس‌های استادکاران قدیم مشاغل فراموش شده شهر سنندج را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

این نمایشگاه از یکم تا ششم خرداد ماه در نگارخانه شهرداری سنندج واقع در خیابان شهدا پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

«پیشه کونه کانی شاری سنه» مجموعه‌ای از مشاغل قدیمی شهر سنندج است که توسط «فریدون حسین پناهی» مورد تحقیق و پژوهش قرار گرفته و در قالب 60 جلد کتاب که هر یک از آنها به یکی از مشاغل فراموش شده سنندج اختصاص دارد، چاپ می‌شود که اولین جلد این مجموعه با عنوان «ئاسنگه ری» آهنگری ابتدای سال 95 رونمایی شد و سوم آذر 95 نیز دومین جلد آن با عنوان «مسگه‌ری» رونمایی شد.

فریدون حسین پناهی، نویسنده و محقق مجموعه علاوه بر تهیه کتب، مستندهایی در خصوص این مشاغل نیز ساخته است و در ادامه نیز برای اولین بار نمایشگاه عکس و ابزار کار استادکاران قدیم سنندج را برپا می‌کند.

حسین پناهی در خصوص هدف از گردآوری این کار می‌گوید: هر یک از این مشاغل قدیمی، بخشی از تاریخ و فرهنگ کُردهاست که اگر به صورت مکتوب درنیاید، نسل آینده فرصت آشنایی با آن را از دست خواهند داد و هدف اساسی من از انجام آن، ادای دین به فرهنگ جامعه‌ و انجام رسالت انسانی‌ام بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز