خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان خبرداد:

مشارکت ۷۶ درصدی هرمزگانی‌ها در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۰۱۸

76 درصد از واجدین شرایط رای دادن در هرمزگان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شرکت کردند.

به گزارش ایلنا، بهروز اکرمی اظهار داشت: در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، ۸۸۷ هزار و ۹۶۹ هرمزگانی به پای صندوق رای رفتند که از این شمار، رای ۸۶۴ هزار و ۱۳۰ نفر صحیح بود. 

اکرمی افزود: حجت الاسلام روحانی با ۴۸۰ هزار و ۷۴۳ رای، حجت الاسلام رئیسی با ۳۷۰ هزار و ۳۵۹ رای، میرسلیم با هشت هزار و ۵۷۱ رای و هاشمی طبا با چهارهزار و ۴۵۷ رای به ترتیب آرای مردم هرمزگان را بدست آوردند.

وی‌عنوان کرد: در انتخابات میان دوره‌ای مجلس‌شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان نیز ناصر شریفی با ۳۸ هزار و ۵۱۶ رای منتخب مردم غرب هرمزگان برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی شد و سید محمد نور موسوی با ۳۳ هزار و ۴۵۶ رای و غلامحسین زارعی با ۲۵ هزار و ۶۲۹ رای نفرات بعدی این انتخابات بودند.

اکرمی اظهار داشت: در انتخابات شورای شهر و روستا نیز از ۳۸ شهر استان فقط نتیجه انتخابات دو شهر بندرعباس و میناب مشخص نشده است که تا امروز نتیجه اعلام می‌شود.

وی افزود: نتیجه تفکیکی انتخابات هزار و ۳۱۸ روستای استان نیز مشخص و اعلام شده است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان تصریح کرد: مشارکت هرمزگانی‌ها در انتخابات گذشته ۶۸ درصد بود که این بار با بیش از ۷۶ درصد مشارکت، شاهد افزایش ۸ درصدی مشارکت مردم بودیم.

مجموعا در استان هرمزگان یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در سه انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز