خبرگزاری کار ایران

فرماندار زنجان در جمع خبرنگاران :

مهلت ۲ روزه به معترضان نتایج انتخابات شورای شهر و روستا

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۷۵

فرماندار زنجان با اشاره به آمار رسمی منتخبین شورای شهر زنجان، ارمغانخانه و نیک پی گفت: معترضان به نتایج انتخابات شورای شهر طی 2 روز شکایت کتبی خود را به هیات اجرایی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رسول بیات فرماندار زنجان امروز (31 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: حضور پرشور و باشکوه مردم در صحنه انتخابات اقتدار ایران را به جهانیان ثابت کردند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران در تمام صحنه ها ثابت کردند بری حفظ امینت نظام و کشور پیشتاز هستند، افزود: آراء مردم در امنیت کشور تاثیرگذار است.

فرماندار زنجان با یادآوری اینکه از مجموع 363 هزار و  549 برگه رای، تعداد آراء ماخوذه 256 هزار و 247 نفر است، گفت: 69 درصد از مردم شهرستان زنجان در انتخابات شرکت کردند.

به گفته وی، در انتخابات ریاست جمهوری مردم زنجان 122 هزار و 586 رای به دکتر حسن روحانی ، رئیس جمهور منتخب، 120 هزار و 557 رای به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، 4 هزار و 856 رای به میرسلیم و یک هزار و 403 رای به سید مصطفی هاشمی طبا دادند.

بیات به انتخابات شورای شهر هم اشاره کرد و گفت: از مجموع آراء ماخوذه 174 هزار و 749 رای ماخوذه صحیحه بوده که از این تعداد 230 نفر نامزد انتخابات شورای شهر زنجان بودند که 14 هزار و 979 رای برای نفر اول و 95 رای برای نفر آخر ثبت شد.

این مقام مسوول افزود: در شهر زنجان سجاد خدایی با 14 هزار و 979 رای نفر اول، امامعلی دادخواه با 14 هزار و 916 رای نفر دوم، کاظم افشارچی 12 هزار و 757 رای، احمد نصیری 12 هزار و 583 رای، مسعود مرادخانی 11 هزار و 234 رای، اسماعیل دویران 11 هزار و 224 رای، سید رحمان احمدی 11 هزار و 172 رای، حمیدرضا حمیدی 11 هزار و 132 رای، عباس راشد 10 هزار و 868 رای ماخوذ به دوره پنجم راه یافتند.

به گفته فرماندار زنجان، اکبر اوصالی با 9 هزار و 942 رای، رزاق محمدی با 9 هزار و 941 رای، منصو مرادلو با 9 هزار و 473 رای، سرور رحیما با 9 هزار و 361 رای، سحر سلیمی با 9 هزار و 188 رای و معرفت اله جوزی با 9 هزار و 154 رای به عنوان نفرات دهم تا پانزدهم اعلام شدند.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در شهر نیک پس هم فریده بیات، ناصر اشرفی، زهرا اشرفی آزاد، مرحمت الله اشرفی، داود بیات و در شهر ارمغانخانه اکبر قاسمی، سیده لیلا موسوی، اکبر افشاری، ابراهیم عیوبی، رحیم افشاری به عنوان منتخبین مردم به شورای شهر راه یافتند.

وی با بیان اینکه از دیشب موج عظیمی از اعتراضات به نتایج از طریق مراجعه مستقیم و مکاتبه آغاز شده است، گفت: عده ای از افراد نسبت به نتایج انتخابات معترض هستند.

فرماندار زنجان گفت: براساس قانون مربوطه آنچه فرمانداری موظف به اجرای آن است تصمیات هیات نظارت و اجرایی می باشد و به استناد قانون و تبصره ها این شکایات از طریق هیات های اجرایی بررسی می شود.

بیات افزود: فرمانداری در تایید و رد صلاحیت ها نقشی ندارد و معترضین پس از اعلام رسمی نتایج، 2 روز فرصت دارند شکایت خود را تسلیم هیات اجرایی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز