خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان عنوان کرد:

73 درصد مردم کردستان به دکتر روحانی رای دادند

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۸۴۹

استاندار کردستان گفت: ۷۳ درصد مردم کردستان به دکتر حسن روحانی و تداوم دولت تدلیر و امید، ازادی و پیشرفت رای دادند.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی با بیان این مطلب افزود: آرای ماخوذه محاسبه شده استان 694 هزار و 37 رای است که از این تعداد 641 هزار و 654 آرای صحیح است.

وی اظهار داشت: از مجموع آرای صحیح ماخوذه استان، دکتر حسن روحانی حدود 73 درصد آرا برابر با 467 هزار و 700 رای و حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی 24.16 درصد آرا برابر 155 هزار و 36 رای را کسب کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: مصطفی میرسلیم نیز 10 هزار و 241 رای برابر با 1.59 درصد و مصطفی هاشمی طبا نیز هشت هزار و 672 رای برابر با 1.34 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

زاهدی  با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان در مقایسه با انتخابات مجلس دهم 6 درصد افزایش یافته  است عنوان کرد: در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 در حدود سه درصد کاهش داشته است.

به گفته وی 81 درصد مردم شهرستان سقز آرا خود را به دکتر حسن روحانی دادند.

 زاهدی خاطر نشان کرد: از نظر کمی، تعداد رای دهندگان در مقایسه با انتخابات سال 1392 در مجموع 23 هزار نفر افزایش داشت و آرای دکتر حسن روحانی نیز در کردستان در مقایسه با انتخابات سال 92 حدود 2 درصد افزایش یافته است.

یک میلیون و 181 هزار و 883 کردستانی در انتخابات 29 اردیبهشت واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز