خبرگزاری کار ایران

روز انتخاب مردم؛

نشاط ملی درامتحان همگانی

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۱۳۵

امروز 29 اردیبهشت مردم استان البرز همزمان با سراسر کشور از اولین ساعات رای گیری به رای صندوق ها رفتند تا حماسه ماندگار دیگری را در تاریخ پرافتخار ملت ایران رقم بزنند.

 به گزارش ایلنا، از نخستین دقایق آغاز رای گیری در استان البرز نیز همانند دیگر استان های کشور از جمله گیلان ،آذربایجان شرقی ، فارس و.... صف های طولانی در مقابل شعب اخذ رای ایجاد شده که نشانه  انتخاباتی پرشور است.

براساس گزارش خبرنگارما از البرز، همزمان با سراسر کشور انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان البرز نیز از ساعت 8 صبح آغاز شده است و با گذشت دو ساعت از  برگزاری انتخابات صف های طولانی در مقابل شعب اخذ رای در کرج مرکز استان و 5 شهرستان دیگر استان تشکیل شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان البرز، یک میلیون و 612 هزار و 430 نفر واجد شرایط رای در البرز هستند که 37 هزار و 703 نفر آنان رای اولی هستند.

در 17 شهر البرز 109 کرسی شورا وجود دارد. در 6 شهر استان که دارای 7 عضو شورا هستند انتخابات به صورت تمام مکانیزه برگزار می شود.

امسال هزار و 283 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد هزار و 235 شعبه ثابت و 48 شعبه سیار است.

برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه برای هر 200 رای یک صندوق در نظر گرفته شده و با بررسی های صورت گرفته زمان اخذ رای برای هر نفر کمتر از 2 دقیقه تخمین زده شده است.

یکهزار و 283 صندوق اخذ رای را فراهم شده و هزار و 286 صندوق نیز برای شوراها در سطح استان با مجریانی حدود 18 هزار نفر آماده برگزاری انتخابات است.

بر اساس اعلام فرمانده انتظامی استان البرز بیش از 7 هزار نیروی پلیس تامین امنیت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستا را دراین استان برعهده دارند.

56میلیون و 410 هزار و 234 نفر ایرانی واجد شرایط رای دادن از ابتدای کار اخذ رای در 63 هزار و 500 شعبه اخذ رای در حضور گسترده پایبندی خود را به جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی نشان داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز