خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

مدیریت شهری در برخورد با دستفروشی نگاه اجتماعی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۹۳۴

استادعلوم ارتباطات اجتماعی با اشاره به اینکه پدیده دستفروشی به یکی از معضلات اجتماعی در کلان شهر کرج تبدیل شده گفت: بیکاری، رکود اقتصادی و فقر، از عوامل رشد پدیده دستفروشی هستند و متاسفانه تاکنون با این پدیده از دریچه تهدید نگریسته شده است.

دکتر محمد رضا انواری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب افزود:‌ دستفروشی جرم نیست و این پدیده سن و سال مشخصی ندارد و از 7 تا 70 سال درگیر این موضوع هستند .

وی با تاکید بر اینکه پدیده دستفروشی باید ریشه‌یابی شود و اینکه چرا این پدیده در کرج تا این میزان مشهود شده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حل این معضل، ایجاد روز بازارها برای ساماندهی دست فروشان است.

دکتر انواری تصریح کرد : آمار استاندارد واحدهای صنفی در دنیا برای هر 300 خانوار یک واحد صنفی است اما در کشور ما 30 خانوار یعنی حدود ده برابر بیشتر است، گفت: دستفروشی یک فرصت است که در دنیا از آن به صورت بهینه استفاده شده است اما در کشور ما فقط جنبه‌های منفی آن دیده شده و باید امکانات موجود در اختیار دست فروشانی قرار گیرد که از روی ناچاری و با توجه به وضعیت بد معیشتی اقدام به فروش اجناس در کنار خیابان می کنند.

وی بر مقابله با سوءاستفاده کنندگان از پدیده دستفروشی تاکید کرد و گفت: معضل دستفروشی در برخی مناطق کرج در حالت بحرانی قرار دارد و اتاق اصناف در کنار شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی اقدام به ساماندهی پدیده دستفروشی در شهر کرج کنند.

دکترانواری تاکید کرد:‌ مدیریت شهری در برخورد با پدیده دستفروشی نگاه اجتماعی ندارد بلکه نگاه، قهری دارد و باید این نوع نگاه عوض شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز