خبرگزاری کار ایران

علیرضا سعیدی مهر مطرح کرد:

پس از اتمام انتخابات مردم و نظام باقی خواهند ماند

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۶۸۹

رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه سیستان و بلوچستان گفت: دوره انتخابات به اتمام خواهد رسید اما این مردم و نظام باقی‌خواهند ماند.

علیرضا سعیدی مهر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در زاهدان، با اشاره به اینکه بعد از گذشت 39 سال از انقلاب و تجربه گسترده در انتخابات، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در برخی ابعاد در اول راه هستیم؛ آنچه که در قانون اساسی‌جمهوری اسلامی ایران تعریف شده بر مبنای این نگاه می‌خواهیم مردم سالاری دینی داشته باشیم اما از آنجایی که این دو مفهوم در دو بستر متفاوت خلق شده است، ایجاد ارتباط بین این دو مفهوم و عملی سازی آن کاری دشوار اما ممکن است.

وی افزود: در ادوار گذشته گاهی اسلامیت و گاهی جمهوریت مورد تاکید قرار گرفته و این افراط و تفریط را به نوعی شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه صف بندی های سیاسی و جناحی در ایران مبتنی بر نگاه یک جانبه نگر به این دو مقوله است، بیان کرد: عده ای اسلام را با جمهوریت کم رنگ و عده ای به نظر می‌رسد جمهوریت را با اسلامیت رنگ می خواهند اما آنچه مسلم است اینکه ما بعد از چهار دهه که از عمر انقلاب می گذرد می‌بایست این مفاهیم برای جامعه خصوصا نخبگان جامعه معنای عملیاتی و کاربردی پیدا می کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز در عرصه انتخابات یک جریان سیاسی جریان دیگر را به دوری از اسلام و مبانی انقلاب متهم می کند، ادامه داد: به نظر می رسد این نوع نگاه بیشتر از روی عصبانیت و درماندگی است، لذا این جناح تلاش می کند تا با بهره گیری از احساسات مذهبی مردم آن ها را به شرکت حداکثری در انتخابات وادار کند، در حالیکه تجربه تاریخی ما نشان داده ایرانی ها در تنگناه های تاریخی هرگز از باورهای اعتقادی و مذهبی خود فاصله نگرفته اند، لذا القای این نگرانی با بهره گیری از احساسات و عواطف مردم بر خلاف نص صریح قانون اساسی است.

رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه سیستان و بلوچستان با اشاره به اصل دوم قانون اساسی گفت: وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران محو هر گونه استبداد، خودکامگی و انحصار طلب است و دولت ملزم است نسبت به تبعیض های ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه مردم در تمام زمینه ها اقدام کند.

وی اضافه کرد: برداشتی که از این اصل می شود این است که حاکمیت با تمام اسباب و لوازم مادی و معنوی خویش باید تلاش کند تا مردم با درک عمیق از واقعیت های جامعه در عرصه تصمیم گیری ها بدون هیچ ترس و واهمه ای اقدام کند.

وی تصریح کرد: اصول 15 و 19 قانون اساسی نیز بر تساوی همه مردم از هر قوم ، نژاد و زبانی هستند تاکید دارد، حال این سوال مطرح می شود که آیا ایجاد فضای دو قطبی و ایجاد ترس و هراس در میان مردم چه نتیجه ای برای حاکمیت در بر خواهد داشت؟ آیا تحریک احساسات مردم و استفاده از آن در جهت منافع یک جریان می‌تواند ما را به اهداف مورد نظرمان برساند؟

وی خاطرنشان کرد: امروزه در عرصه انتخابات شاهد بداخلاقی ها، تهمت زدن‌ها و رفتارهای خلاف قانون از کسانی هستیم که خود را مردم قانون و مدافع حقوق می‌دانند.

این فعال سیاسی افزود: مردم فهیم ایران خود قضاوت گران منطقی هستند و با نگاه بخشش گرایانه کسانی را که از احساسات پاک آنها سواستفاده می کنند بدون ملاحظه ترد خواهند کرد، لذا گرفتن رای مردم به چه قیمت؟ با چه هزینه ای؟ آیا میدانیم که هزینه از ایمان مردم باعث سست شدن ایمان آنها خواهد شد؟ هیچ میدانیم طی سالهای گذشته عملکرد برخی از متشرعان به چه میزان به دین و ایمان مردم لطمه زده است؟ اگر می‌خواهیم رای بیاوریم از چیز دیگری هزینه کنیم.

وی اذعان کرد: اگر به فضای مناظره ها و تبلیغات انتخاباتی دقت شود برخی از کاندیدا ظاهرا ماموریت دارند به چهره نظام چنگ بزنند و با بداخلاقی منظر ملی و بین المللی کشور را مثل هم کیشان خود دچار خدشه کنند، آقایان می‌دانید با چه هزینه ای این حرف‌ها را می‌زنید؟ تا کی بایستی مردم و نظام هزینه نابخردی ها و زشت گویی های شما را پرداخت کنند؟ مردم شما را زیبنده این جامعه و حکومت نمیدانند و اگر در انتخابات میماندید قطعا "نه" بزرگی را از مردم دریافت می‌کردید و به همین دلیل بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب مردم ایران توقع دارند مدیران با اخلاق و با وجدان داشته باشند.

وی گفت: اعتقاد دارم مردم ایران به برنده اخلاق رای خواهند داد، امروزه در عرصه میدانی تبلیغات شاهدیم که برخی از کاندیدا با رواج برخی شبهات سعی در تخریب چهره دیگری دارند اما  مردم آگاه اند و درست و نادرست را از هم تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز