خبرگزاری کار ایران

استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد:

رای مردم در انتخابات 96 برای نسل‌های بعدی هم تاثیر دارد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۶۶۳

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد معتقد است رای مردم و چگونگی انتخاب آنان در انتخابات ریاست جمهوری 96، در زندگی نسل های بعد هم تاثیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، محمد رنجکش شامگاه یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی و جوانان که در ستاد روحانی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد:  در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی، جنگ هزینه داشت و طبیعی بود که به توسعه اقتصادی اولویت بدهد.

وی افزود: بعد از آن رئیس دولت اصلاحات، با شعار توسعه پایدار و با نفت 9 دلار توانست کشور را هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ مدنی به جلو حرکت دهد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: خاتمی فعالیت‌های بسیار مهمی انجام داد که از جمله آن می توان به تشکیل صندوق ذخیره ارزی، ورود زنان به دانشگاه، اشتغال پایدار، جبران بدهی ها و ... اشاره کرد.

رنجکش با بیان اینکه بعد از خاتمی درخت ایران میوه‌ای می‌دهد که خورده نمی‌شود، یادآور شد: با روی کار آمدن دولت احمدی نژاد تمام زحمات روسای جمهور و حتی رضا شاه را نیز زیر سوال می رود.

وی اضافه کرد: حالا بعد از احمدی نژاد روحانی بر سر کار آمد و باید می‌دید که با چه سیاستی می‌شود مشکلات داخلی و بیرونی را حل کرد؟

این استاد علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: روحانی در 4 سال گذشته توانسته است کشور را از دره خارج کند و راه تعامل با جهان را در پیش بگیرد.

وی افزود: باید ببینیم ترکیه که هم اکنون قدرت 16 اقتصاد دنیا را دارد، 30 سال پیش هم اینگونه بود؟ کره جنوبی، برزیل و چندین کشور دیگر نیز 30 سال پیش وضعیت اقتصادی اینگونه را نداشتند اما با راه تعامل با جهان توانستند به درجات بالایی برسند.

رنجکش عنوان کرد: روحانی می‌گوید آشتی با خارج عزت ایران را زیر سئوال نمی برد و این تعامل است که اقتصاد ایران را به راه می‌اندازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز