خبرگزاری کار ایران

یک فعال سیاسی عنوان کرد:

رئیس‌جمهور منتخب را با عوام‌فریبی و ریاکاری به‌ دروغ متهم می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۲۱۰

یک فعال سیاسی گفت: همان‌طور که در مناظره‌ها دیده شد، با پدیده‌ عوام‌فریبی و ریاکاری مواجه بودیم و آنچه در بی‌اخلاقی و رفتارهای خلاف ادب وجود داشت این بود که رئیس‌جمهور منتخب را به‌دروغ متهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمشید انصاری با تأکید بر تغییر در آموزش‌وپرورش افزود: برای بهبود در آموزش‌وپرورش باید رویه و روش آموزش‌وپرورش تغییر پیدا کند و با تغییر رویه‌ها شاهد بهبود خروجی دانش آموزان و وضعیت معلمان این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: اولین کاری که باید انجام داد این است که باید معلمان تلاش کنند کسانی را که فکر می‌کنند حضور آن‌ها در تعیین‌سرنوشت کشور تأثیر ندارد و در عرصه‌ انتخابات‌تصمیم به ورود نگرفته‌اند را تشویق به حضور در صحنه کنند.

این فعال سیاسی به نقش معلمان در تأمین حضور حداکثری مردم تأکید کرد و گفت: جامعه فرهنگی به‌عنوان گروه مرجع، می‌تواند بیشتر از دیگر جریان‌ها در بین مردم تأثیرگذار باشد.

انصاری به درصد مشارکت اشاره کرد و افزود: در انتخابات دولت قبل که نسبت مشارکت  از 70 درصد بالاتر رفت باید با تبلیغ فرهنگیان این درصد  در این دوره افزایش‌یافته و مردم به نفع اصلاح‌طلبان و تحول خواهان وارد صحنه انتخابات شوند.

وی در خصوص گروهی که نوعاً اطلاع‌رسانی و آگاهی مناسب به آن‌ها داده نمی‌شود اظهار داشت: معمولاً این افراد ازآنچه در جامعه اتفاق افتاده آگاهی نداشته و به‌راحتی تحت تأثیر جریان‌های رقیب و مخالف قرار می‌گیرند بنابراین حضور چهره به چهره و مستقیم با مردم و توضیح ضرورت‌های حضور و حمایت آن‌ها مؤثر است.

این فعال سیاسی با تأکید بر بی‌برنامه بودن کاندیداهای رقیب جریان اصلاحات گفت: در این دوره از تبلیغات در انتخابات پدیده خاصی که در بعضی از کاندیداها وجود دارد این است که به‌راحتی دروغ می‌گویند و به مردم فرصت تحقیق نمی‌دهند  وظیفه فرهنگیان است که در مدت باقیمانده با افشای این ریاکاری و دروغ‌ها، واقعیت را برای مردم توضیح دهند.

انصاری در خصوص مناظره‌ها خاطرنشان کرد: همان‌طور که در مناظره‌ها دیده شد با پدیده‌ عوام‌فریبی و ریاکاری مواجه بودیم و آنچه در بی‌اخلاقی و رفتارهای خلاف ادب وجود داشت این بود که رئیس‌جمهور منتخب را به‌دروغ متهم می‌کنند بنابراین باید برای مردم ابعاد این رفتارهای غلط توضیح داده شود .

وی به صداقت جامعه فرهنگی اشاره کرد و افزود: جامعه فرهنگی به صداقت و راست‌گویی و درستکاری شناخته‌شده‌اند و باید به مردم اعلام کنند که کاندیداهای مخالف اصلاحات برنامه‌ای برای توسعه  اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم ندارند .

وی به‌روز انتخابات اشاره کرد و گفت: در روز انتخابات با حضور همه‌ مردم ایران یک کار مهمی را انجام خواهیم داد و آن‌هم رأی به جریان اصلاحات به‌منظور تداوم راهی که تا امروز طی شده است، می‌تواند تضمین پیروزی روحانی باشد که در آینده می‌تواند بازهم به نفع ملت ایران باشد.

انصاری در خصوص مطالبات خاطرنشان کرد: آنچه به‌عنوان مطالبات مطرح می‌شود این است که حقوق اساسی در اسناد رسمی، حقوقی و قانون اساسی  برای آحاد ایران و مردم کرد توسط  جامعه‌ی ایرانی و رأی بالا به رسمیت شناخته‌شده و به دلایل  مختلف ازجمله سکان‌داری  جریان‌های اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری توسط جریان‌هایی که مقید به حقوق مردم به آن‌ها نیستند این روند به تأخیر افتاده است و در دولت خاتمی دوره درخشانی را از احقاق حقوق مردم کردنشین در سابقه مدیر شاهد هستیم.

وی با تأکید بر انتخاب افراد توانمند گفت: در مناطق کردنشین باید از نیروهای توانمند از بین کردها انتخاب شود و حضور فعال‌تر اقوام در مدیریت  کشور باید ایجاد کنیم.

انصاری ادامه داد: در سال 88 و 92 هزینه‌های زیادی صرف شد تا توانستیم نهایتاً جریان ناکارآمد و بی‌کفایت که به منافع ملی و وحدت  امنیت ملی بی‌توجه بود از اجرایی کنار بگذاریم و جریان علاقه‌مند به توسعه و به پیشرفت سرکار آوریم و اگر امروز فرهنگیان عرصه سیاست و حضور در پای صندوق‌های رأی را ترک کنند خود ضرر خواهند کرد.

انصاری با تأکید بر نقش زنان در پست‌های مدیریتی گفت: باید تغییرات اساسی در مسائل مدیریتی کشور ایجاد کرد و برای افزایش  سهم زنان  در نظام مدیریتی بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به  نقش جوانان افزود: باید به سمت جوان‌تر کردن مدیریت کشور حرکت کرد تا جوانان فرصت تجربه‌اندوزی پیدا کنند و در حوزه‌های مختلف سازمان ملی جوانان را مجدداً احیا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز